PernieBernie

Alla gör Rocky road

Har varit en fullspäckad dag och nu är man helt slut igen. Tyvärr kan jag dock inte berätta så mycket om dagen eftersom den innehåller mycket jul-hemlisar.. :)
Förmiddagen ägnade jag åt en av dem, sen skulle jag då åka in till stan som jag tjatat om i flera dagar. Lyckades komma iväg med en fullproppad buss, fy farao vad mycket folk som skulle in till stan. Var inte alls sugen på att åka.
Sprang runt och hittade de sista (?) julklapparna.
När jag kom hem skulle jag försöka få tag på mashmallows till julgodiset.
Visste att de har såna på Vivo men hittade inte, och när jag frågade en som jobbar där sa hon att det är helt slut.
Sen sa hon:
 "Ska du göra Rocky road?" 
Ha ha ha, jag verkar inte vara den enda som har kollat på Leilas jul och blivit sugen på dem. Hon tyckte jag skulle försöka få tag på vanliga och sen klippa dem, för de mini var visste jättesvåra att få tag på. Hittade som tur var vanliga på Konsum.
Lagade fisk i skagenpanna och ris till middag och sen gjorde vi då Rocky road. Pepparkakorna får vänta tills imorrn.
Rocky road blev förresten jättegott, även om jag gjorde en version utan pistagenötter och lite tunnare än Leila.

Igår gjorde jag ju brända mandlar, de blev ok även om jag tycker att de blev lite "för" brända. Här kommer några bilder från när jag gjorde dem... och en bild på vår fina Amaryllis, som jag hade hoppats skulle blomma så här vid jul istället... men fin är den!

              

Lucas har varit söt och go' som vanligt. Här är två bilder på honom. Den ena från soffan och den andra är på hans sköna stil i sin matstol. Lite tillbakalutat så där :)

image463

image464

Kommentarer
Postat av: AnnaC

För oss som är under 45 och inte tittar på Leilas mat ;) måste du berätta vad Rocky Road är? Jag har ingen aning.
Hörs vi inte innan passar jag på att önska en riktigt god ju till er (hoppsan, här höjdes min ålder till ca 80).
Kram

2007-12-20 @ 06:40:12
Postat av: Peter

Leila e cool

2007-12-20 @ 09:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0