PernieBernie

Baka är skoj

Nu har jag gjort pepparkaksdeg och brända mandlar. Är helt slut i kroppen. Degen ska vila i kylen över natten, så imorrn blir det pepparkakor! Ska även göra rocky road som Leila gjorde på TV, och Mozartkulor som jag brukar. Och om jag hinner ska jag göra mjuk pepparkaka och baileystryffel igen. Det är så kul att baka!!

Åkte aldrig in till stan idag. Blev lite sen och insåg att om jag hade åkt så hade jag inte hunnit till mammalunchen. När jag kom till Calma där lunchen skulle vara var det dock ingen där.. gick ner i centrum och där mötte jag Emma med Isabella, så då gick vi tillbaka till Calma och åt lunch. Åt god pasta med oxfile och svamp :)
Lucas var visst trött för han somnade så fort jag lade ner honom i vagnen och sen sov han utanför Calma hela tiden jag var där och hela vägen hem och lite i hallen. Totalt 2½ timme! Så länge brukar han aldrig sova, men det var nog bra med tanke på hans förkylning.

När han hade vaknat drog vi till Willys och handlade. Blir så sur på mig själv, för nu hade vi fått en p-bot igen! Jag hade glömt att lägga upp parkeringsbeviset som behövs för att stå där vi står, och då är de snabba på att ge böter minsann. Andra gången vi får det nu, känns så onödigt! 400:- rakt ner i sjön.
Gjorde egna goda hamburgare bara på blandfärs och peppar och salt, blev smaskens! Hade cheddarost på och sen bröd och pommes till. Och vi som skulle börja äta nyttigt... får väl bli efter jul helt enkelt ;)

Micke har hämtat in granen från förrådet, vi har ju en i plast som vi köpte förra året. Känns ganska praktiskt att ha plastgran även om jag alltid varit emot det förut. Mycket för att man slipper barr och sånt när Lucas ligger på golvet. Ska lägga upp en bild på den sen när den är uppe och pyntad.

Ikväll sprang Mickes och deras häst, VIF. I Gävle, så vi struntade i att åka. Kändes som ett för stort projekt med en förkyld Lucas och man skulle inte varit hemma förrän sent.. fick veta från Håkan och Mia som var där att hon (VIF) hade galloperat, så hon blev diskad. Det var ju synd, för hon hade tydligen sett bra ut. Hoppas det går bättre nästa gång.

Har skrivit några julkort som vi ska försöka få iväg imorrn, och även slagit in två paket som vi ska skicka iväg. Och imorrn ska jag verkligen försöka ta mig in till stan. Börjar ju närma sig jul nu!

Fy vad trött jag är, orkar inte ens tänka efter om jag gjort nåt mer idag som jag glömt berätta om.... lika bra jag sover. Håll tummarna för att Lucas låter oss sova bara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0