PernieBernie

Färdigt för jul

Bloggade inte igår eftersom jag hade fullt upp hela dagen och när dagen var slut var jag för trött för att blogga.
Tillbringade i stort sett hela gårdagen i köket. Micke var iväg så det var bara Lucas och jag. Gjorde köttbullar, klenäter och mjuk pepparkaka. Var första gången jag gjorde klenäter, det var lite pilligt men ändå lättare än jag trott. Min mormor gjorde alltid klenäter förr, när vi firade jul hos henne. Det var mina favoritkakor. Mina klenäter blev så klart inte alls lika goda som min mormors, men jag är ändå rätt nöjd.

Har insett att Lucas är väldigt lik mig vad gäller att sova. Han sover alltid som bäst utomhus, det gjorde jag med. Mamma har berättat att jag vägrade somna (dagtid) om jag inte fick sova utomhus, de fick alltid ställa ut barnvagnen när jag skulle sova lunch. Till och med när det var snöstorm. Då sov jag så gott så gott :)
Igår när Lucas verkade trött men inte somnade så tog jag på honom alla kläder och gick en sväng runt centrum. Han somnade så fort vi kom utanför dörren. Eftersom jag ändå skulle tillbringa så mycket tid i köket så ställde jag vagnen på uteplatsen och öppnade fönstret lite så att jag skulle höra om han vaknade och grät. I vanliga fall brukar han sova en halvtimme ungefär vid lunch. Igår sov han två timmar. Need i say more?

Nu är allt snart klart här hemma. Har bakat färdigt och så, nu är det bara dammsugning och svabba golvet kvar. Mamma och Leffe är på väg, de är här om nån timme.
Har precis skickat iväg ett elektroniskt julkort till lite folk vi känner. Fick en så rolig julhälsning från Anna C och trodde att vår familj skulle passa bra som tomtenisse oxå :)
Om vi missade att skicka till dig så kan du kolla på juldansen här.

Och nu-   fram med dammsugaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0