PernieBernie

Allt är som vanligt igen

Lucas sov ganska bra i natt med tanke på omständigheterna. Han vaknade första gången vid kvart i tre, då bytte jag blöja och ammade honom. Sen ville han inte somna om, tog en timme innan jag fick honom att sova igen. Det enda som hjälpte var att sitta med honom i knät och gunga fram och tillbaka.... Sen vaknade han någon gång runt sju-halv åtta och då var han pigg :)
Jag fick dock sova ändå till kvart över nio, lyx! Ibland är man väldigt tacksam för att Micke är hemma om dagarna!

Idag har Peter varit här och lekt med Micke. :) Vi har tejpat Lucas gips, eller i kanterna så att det blir mer lätthanterligt. Och Lucas har ätit spaghetti och köttfärssås. Syns det? ;)

              

Sen har jag varit på jakt efter byxor åt honom nere i centrum, men hittade inget. Köpte i och för sig ett par fleecebyxor i storlek 116 (!) som jag tänkte klippa av benen på och sy, men inte ens en sååå stor storlek gick om gipset.. får byta dem till ännu större imorrn. Det är vid såna här tillfällen man önskade att man hade en symaskin. Då kunde jag köpt lite tyg och sytt ihop nåt själv. Köpte ett par strumpor oxå, i stor storlek. Tänkte att vi får ha det så länge, trä på benen :)

Så här ser det ut när Lucas sitter i sin matstol med nya gipset. Går jättebra! Och Lucas är lika glad som vanligt.

image297


Har ätit hemmagjord "Nacho de Lux", dvs nachos med köttfärs, riven ost, gräddfil, tacosås och sallad. Supergott!

Nu jobbar Micke. Lucas sover. Och jag spelar pokerturnering. En helt vanlig kväll med andra ord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0