PernieBernie

Blogg-semester

Har haft lite semester från bloggen :)  Oplanerad, men ändå.

Idag skulle vi kolla på lägenhet i Kallhäll. Var på plats 49 i bostadskön så det är kanske inte så stor chans att vi skulle få den om vi ville, men jag ville kolla i alla fall, så man vet hur de ser ut och hur området är. När vi ändå var i krokarna tog vi svängen förbi Barkarby och IKEA. Köpte några ramar och åt köttbullar till lunch, klassikern. :)

Lägenheten vi kollade på var ett hyres-radhus. En 4:a på 103 kv.meter. Jättemysigt område faktiskt, blev förvånad! Lägenheten var nyrenoverad med två badrum och en veranda på ena sidan och uteplats på andra. Jättefin. Hyran är lite hög, 8500:-, men det vi är mest osäkra på är Kallhäll. Området verkar ok, men det är ju så långt från stan! Tog en halvtimme med bilen till norrtull, visserligen i rusningstrafik, men ändå. Med pendeln är det ok, ca 20 min, men problemet med det är att det är så svårt att ta sig hem på nätterna. För Micke som jobbar på söder, vid Mariatorget, är det nästan omöjligt att ta sig hem på nätterna, han skulle visst bara kunna åka antingen kl 01 eller 05. Vad händer om han slutar jobba kl 03, ska han vänta två timmar då..? Känns ju inte så kul kanske. Så det känns som att avståndet är värst, eller problemen med att ta sig hem nattetid då.  Får nog fundera lite på vad vi ska svara, men det lutar just nu åt nej-hållet. Här är en bild på området som jag hittade på internet, det var ett grönt hus som vi kollade på :)

image326


Det har hänt ganska mycket sen sist. Skulle bli en halv roman om jag skrev om allt, men här kommer lite bilder från de senaste dagarna!

       
Lucas i knät på sin mormor. Marie och Tove kom förbi och fikade en kväll.

       
Lucas posar på sängen och läser Sportbladet.

           
Matdax! Danne håller i skeden. Sen provade vi tomteluvan som jag köpte. Den var lite stor :)

   
Lucas sitter bra i sin lånade matstol.
 
           
På fika hos Leffes syster Jehn inne i Västervik. De hade en gullig hund som heter Ella.

   
Efter fika hos Jehn var vi på Corner, efter önskemål av mig. Måste ju bara ha deras vitlöksdip, finns inget godare!

           
Här är vi hos Helén och hälsar på. Linnéa har blivit stor! Lucas tog en tupplur i knät på mig.

image349

Nya favoritställningen är upp och ner...! Han försöker kasta sig bakåt och vill hela tiden vända huvudet upp och ner och bakåt... :)

Sverige blev precis klara för EM, roligt!! Ska gå och lägga mig nu.. god natt!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jösses vilken söt tomteluvegubbe. Hur känns det att få fira första julen med Lucas? :-)

2007-11-22 @ 02:15:48
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Sara

Din lill-kille är verkligen bedårande. Men jag har missat vad det är som hänt med hans höft/ben. Varför är han opererad och gipsad?
Ha en fin dag.

2007-11-22 @ 07:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0