PernieBernie

Feber, snor och spyor

Lucas är sjuk.

Han var ju snorig igår och har hostat i några dagar, men verkade inte hängig eller ledsen för övrigt, så vi tänkte att det nog inte var så farligt. Hade nog inte åkt till Johan och Nicolie om vi vetat att han skulle få feber. Vi märkte det inte förrän vi kom hem runt tolv i natt. När jag bytte blöja inför natten kände jag att han var glödhet. Fram med termometern, och mycket riktigt. 39,6 i feber, det är ju jättemycket!
Ringde sjukvårdsupplysningen för att höra vad de sa, men det skulle ju inte vara någon fara så länge han får i sig mat och dryck. Och han ammade och drack vatten som bara den som tur var. De sa att jag skulle ge honom alvedon och näsdroppar vilket jag gjorde, och det blev nog lite bättre av det.
Han var rejält gnällig, mest blir han ledsen när snoret rinner (vilket det gör heeeela tiden) och man måste torka bort det. Han blir vansinnig och skriker hysteriskt!! Så det blev en jobbig natt. Han vägrade att sova om man la ner honom på rygg eller mage, både i sin egen säng och i vår. Enda stället han blev lugn på och slumrade till var på mig.. så det var bara till att bulla upp med kuddar bakom ryggen i sängen och halvligga med Lucas på magen och bröstet. Så somnade han till slut, och jag med. Vaknade vid 04 och lade ner honom mellan oss i sängen. Sen sov han till nio från och till, har vänt på honom nån gång och så där. I morse hade han 38,4 i feber, får fortsätta med alvedon.

Provade att försöka få i honom lite gröt till frukost. Och han åt, kanske en halv portion med lite blåbärspuré på. Ända tills han spydde upp allt, rakt ut, i en hemsk kaskadspya över sig själv, bord, stol och golv. Suck, bara att torka.. Men nu verkar han lite piggare i alla fall, han ligger och drar i gitarrsladden till Guitar Hero som Micke spelar just nu. :)

Har gjort en rad till V75 som jag lämnat in via nätet för första gången. Blir spännande att kolla, man är ju ingen expert direkt, är ju mest med för att det är skoj att kolla.

Blir som ni säkert förstår en riktig inne-sittar-lördag för oss. Ska bara springa ner och köpa lite mjölk och några chokladkakor här nedanför. De säljer 200 grams Marabou för 10:- och det kan man ju inte missa!


Kommentarer
Postat av: Marina

Stackars liten! Tur att de klarar hög feber när de är så små!

Nä, man kan absolut inte missa chokladkakan!!! Helt rätt!

2007-11-24 @ 15:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0