PernieBernie

Poker är tråkigt när man har otur

Lucas ville inte alls sova ikväll, var skitjobbigt! Självklart händer det bara när jag är ensam hemma (Micke jobbar) och det är nåt jag vill se på TV. :(  Kändes som att det enda han ville ha var bröstet, och då drack han ändå en hel portion välling precis innan. Fick ge honom bröstet typ fyra gånger innan han till slut somnade. Men det är klart, då åt han nog inte så mycket, han "tuttade" nog mest :)  Man undrar ju varför han är så där vissa kvällar och varför det är busenkelt att lägga honom vissa. Det är nog bara så att vissa kvällar är han tröttare än andra och vissa behöver han mer närhet än andra, bara att acceptera och låta honom hållas. Han är ju så liten.
Han somnade runt tio. Då var alla program jag ville se slut, men jag såg det mesta av dem med gnällig Lucas i knät. Först Roomservice med Alex och Katrin Schulman, tycker de är så sköna människor, och sen Top model.

Nu sitter jag här och surar över att jag förlorade 60 dollar på poker idag. Sjuk otur, blir så less när det händer. Känner att jag spelade alla händer rätt och bra, men oturen förföljde mig.. Bland annat förlorade jag fyra stycken JJ i rad. Bara en sån sak. Hur ska man göra nu då, vill ju vinna tillbaka pengarna som den speltorsk man är. :) Vet inte om jag ska prova lite till eller om jag ska vänta till imorrn.

Idag gjorde jag Baileys-tryffel förresten! Det var jättelätt och de blev ganska goda faktiskt :) Ska göra såna vid jul tänkte jag. Nån som gjort nåt annat gott julgodis?

Imorrn ska vi in till stan, Micke ska hjälpa sin mamma med datorn. Tänkte passa på att gå i lite affärer på söder, Mickes mamma bor på Götgatan så det blir perfekt! Och hon blir nog glad om jag lämnar Lucas hos henne och Micke under tiden har jag en känsla av ;) Skönt att slippa tvillingvagnen när man letar julklappar....

Börjar bli trött, ska nog sova och skita i pokern! Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag ska baka julgodis på lördag!! Hittade nåt recept som verkade gott, med fikon. Berättar sen om det var gott och värt att göra :)

2007-11-29 @ 21:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0