PernieBernie

I'm back

Har ni saknat mig? :)

Nu var det länge sen, man kan säga att jag har haft en liten semester från bloggen. Inte för att det är jobbigt att blogga, nä jag älskar det, men mer för att jag haft semester från datorn överlag. Mormor har ju varit här i helgen.
Fick lixom ingen ro till att sitta framför datorn tillräckligt länge då.
Vi har hittat på lite allt möjligt. Hon kom i torsdags kväll, då var jag och Lucas och hämtade henne på cityterminalen. Sen åkte vi och köpte pizza.
På fredagen åkte vi in en sväng till stan, skulle försöka fixa mobil till mormor som vill ha en med kamera så att hon kan ta emot bilder på Lucas. Kom på att jag har en mobil som bara ligger och skräpar, det är en helt ok mobil med hyfsad kamera. Så den fick hon ta och så köpte vi kontantkort till den, perfekt! Trist bara att jag kom på att laddaren gått sönder, så vi fick köpa en ny till henne, 229 spänn! Rena rånet.

Sen kan man säga att vi ägnat helgen till att lära henne hur mobilen funkar ;) Nä så farligt var det inte, men jag är inte säker på att hon vet riktigt hur man gör. Har sagt åt henne att hon får ringa om det blir några problem.

På lördagen var vi bara nere i vårt centrum en sväng. Sen lagade jag fläskfilé med klyftpotatis och bearnaise, det var gott :) På kvällen åt vi kex och ost och drack ett glas rödvin till, det var oxå jättegott!

Om ni undrar vart Micke varit under tiden allt det här utspelade sig så jobbade han och sov för det mesta. Han var bara ledig på söndagen, då tog vi det mest lugnt och var ute med bilen en sväng för att visa mormor lite av Lidingö. Handlade på Willys oxå. Lagade fisk, pangasius, var första gången vi provade det, var helt ok. Vi konstaterade att det var väldigt mycket bättre kvalitet på det än allaska pollock, men det var väl ingen skräll ;)

I morse gick vi upp tidigt, vid 06, och åkte hemifrån vid 07. Skjutsade mormor till centralen, och Lucas vaknade oxå tidigt så han fick följa med. Vinkade av mormor och sen åkte vi hem. Fick sova nästan två timmar på dagen, det var grymt skönt. Var ute en sväng i regnet för att Lucas skulle sova, har märkt att han har svårt att somna vid eftermiddagsvilningen. Handlade lite på superstore, värsta impulsköpen :)

Har spelat freeroll igen, spelade Mickes oxå och det var jobbigt, fyra bord på två datorer, då gick det undan ;) Men jag chansade lite och åkte ur i alla utom en, som jag spelade i nästan tre timmar... och ändå fick jag bara fem dollar! Kom på 56:e plats av typ 2500. Freeroll är ju pokerturnering för er som inte vet, freeroll betyder att det är gratis att vara med. :) Gratis är gott!

Pratade precis med Micke som jobbat men inte känner sig riktigt kry så han hade fått gå hem precis. Hoppas han inte blir sjuk! Ska hur som helst gå och borsta tänderna nu och försöka sova lite.
Natti natti :)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja, jag har saknat ditt bloggande massor. Härligt att du är tillbaka. Och hälsa mams.

2007-10-30 @ 03:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0