PernieBernie

Nu är det snart vinter

Blev glad när jag vägde mig idag, har gått ner ett kilo och har nu bara tre kilo kvar till min vikt innan jag blev gravid. :)
Shit vad man blir inspirerad av sånt där, nu känner jag verkligen för att kämpa mig ner de där sista tre kilona oxå.. hoppas jag har karaktär nog att göra det. Men det brukar jag ju inte ha ;)

Emma från mammagruppen ringde igår och berättade att några av mammorna skulle träffas och gå långpromenix idag. Bestämde mig för att haka på så vid halv elva gick jag hemifrån. Vad kallt det börjar bli ute nu!
Men det var ändå härligt väder, solen sken och blå himmel. Vi blev sammanlagt fem mammor och fem bebisar som gick till Långängens gård. Det är så himla fint där ute!

         

De vallade får idag med, eller de tränar väl med sina hundar på fåren där. Ser så kul ut :)
Vi satt ute i trädgården och lunchade, även om det var kallt så sken solen där och det kändes enklare än att dra in alla bebisar inomhus. Men vi ångrade oss lite sen, höll på att frysa ihjäl... När Lucas började gnälla om att han ville ha mat kände jag bara "nej det går inte, bröstet kommer förfrysa" men då gick vi in och satte oss och ammade.
Slutet gott allting gott :)
Var hemma vid två igen, då var både Lucas och jag rejält rosiga om kinderna!
Sen har vi mest gjort ingenting. Lagade enchiladas som vi åt och Lucas åt pasta med broccoli som han gillade mycket. Sen skjutsade vi Micke till jobbet, idag skulle han vara vid radiohuset så det var nära och bra :)

Tror Lucas har varit ganska trött på kvällen för han har varit gnällig och jobbig. Försökte få i honom lite välling men efter 10 ml vägrar han ta flaskan mer. Då gick jag och gjorde lite gröt som han fick tillsammans med puré. Det gick bättre, han åt lite drygt en halv portion. Vill ju ge mer men han blir ledsen och spottar bara ut, då känns det inte lönt att fortsätta, utan då får han bröstet tills han blir mätt. Hoppas på att jag ska få i honom mer och mer för varje kväll dock så att vi kan sluta med kvällsmålet snart.
Nu sover han äntligen! Han somnar alltid mellan 21-22, det känns väldigt sent tycker jag. De andra barnen i mammagruppen verkar somna mellan 19-20 och det känns ju mer normalt. Vet inte vad man ska göra för att få honom att somna tidigare... några tips, någon???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0