PernieBernie

Sova på mage är störtskönt

Igår var det mammaträff igen. Den här gången var vi hos Susanne och Olivia, de bor i Torsvik. De hade haft dop i helgen så därför fanns det en massa gott att äta! Äppelkaka med vaniljsås, chokladkaka, småkakor och bullar :)
Det fick bli min lunch, kände att jag var ganska hungrig när jag kom dit. Inte så nyttigt, men gott!
Det blir roligare och roligare att träffas eftersom barnen blir livligare och utvecklas så snabbt. Calle har börjat krypa så det var full fart på golvet. Lucas låg oxå lite på golvet men det är ju inte lika lätt för honom, så han fick mest sitta i mitt knä som vanligt och kolla på de andra. Stackarn!





Igår pratade jag med bilfirman igen, förhoppningsvis kan vi lämna in vår bil på måndag. Ska åka och köpa avgassystem och bromsskivor bl a idag, beställde det igår på Mekonomen. Hoppas verkligen det kommer bli bra nu, att de kan fixa allt på verkstaden och att bilen går igenom besiktningen.. är himla nervös faktiskt.

Lucas har sovit oroligt i flera veckor nu, innan sov han ju hela natten utan problem. Nu vaknar han efter en timme och gråter, då får man trösta honom och ge honom nappen. Sen sover han till runt 01, då vaknar han och gråter för att han vill ha mat. Sen vaknar han en eller två gånger till och gråter, vet inte varför och det känns jättejobbigt. I natt när han hade ätit lite runt 04 och jag lade ner honom i hans säng så började han gråta och skruva på sig, som om han inte låg skönt. Då vände jag på honom så han låg på mage, och vips! Han somnade direkt och började snarka! Helt sjukt! Tänk om alla nätter av vaknande med gråt bara berott på att han legat oskönt. Helst vill man ju inte att han ska ligga på mage pga risken för plötslig spädbarnsdöd, men om han vill ligga på mage ibland så får vi väl försöka lägga honom så en stund. Klart man vill byta ställning ibland när man sover!

Micke är sjuk stackarn, hoppas han blir bättre snart. Och ikväll kommer Sara hit, ska laga nåt gott att äta med någon god efterrätt. Måste leta lite i kokböckerna nu :) Några tips på smarrig efterrätt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0