PernieBernie

Varning! Köp inte bil hos Allbackens bil i Huddinge...

Idag åkte vi förbi Preem och bad dem kolla på vår bil. Var en helskön liten finsk gubbe som hissade upp bilen och började lysa under den. Han bara skrattade... det visade sig att det inte bara är avgassystemet som är paj, han gjorde en lång lista som vi fick med oss. Bromsskivor och klossar, oljeläckage, rostiga bromsrör och en massa annat. Och avgassystemet måste bytas ut helt. Han trodde att vi ev måste byta framrutan oxå eftersom det är en spricka i den. Hos bilhandlaren sa de att det inte blir några problem i besiktningen pga den.. kul. Kommer nog inte stanna vid 10 000:- i reparationskostnader.

Så måste vi försöka göra något, vill ju inte bara ge oss utan strid. Känner oss så himla lurade och tycker det är så himla dålig stil av bilhandlaren! Har lusläst konsumentköplagen och den är ju ganska fördelaktig för konsumenten när man köper av just bilfirma och inte privatperson. Frågan är nu bara om det är meningen att vi borde upptäckt alla de här felen när vi kollade på bilen, för om det räknas som fel som vi borde upptäckt kommer vi inte ha en chans. Men om inte, ja då kan vi få reparationerna betalda och ev. till och med häva köpet. Så imorrn ska jag ringa en massa samtal, bland annat till bilfirman. Wish me luck!

Har varit på mammafika idag, hemma hos Malin och Isabelle. Jättetrevligt! Det är så skönt att prata med andra mammor med bebisar i samma ålder, för man inser hur likt ens liv är de andras, och hur normalt det är med en massa små problem, som nattsömnen och liknande. :)

Var även och veckohandlade på Willys, det är alltid skoj!
Micke jobbar och nu sover äntligen Lucas, fast inte i sin egen säng utan i vår säng... men jag fick i honom över 70 ml välling, så det går framåt :)
Spelar freeroll på både Mickes och mitt konto, och försöker kolla CSI samtidigt men det är svårt. Hjälper nog inte att man bloggar samtidigt heller ;)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad är freeroll?

2007-10-23 @ 15:52:06
Postat av: Jennie

Fy fasen!! Hoppas det löser sig. Man är ju helt okunnig om bilar så de kan ju lura i en typ vad som helst, riktigt surt! Håller tummen, Kram Jennie

2007-10-24 @ 09:12:05
URL: http://www.theoneandonlyjennie.blogspot.com
Postat av: Menno Prins

Hej! Vi har också köpt bil hos allbackens bil (juni 07) och det blev inte bra. Bilen visade sig förbruka stora mängder olja och vi ville därför häva köpet med hänvisning till konsumentköpslagen (ett ursprungigt fel). Säljaren ville inte veta ngt om det (och hade/ har sannolikt ingen aning om konsumentens rättigheter. Vi gjorde en anmälan i början av september hos allmänna reklamationsnämnden (ARN) och nu har vi fått rätt! De rekommenderar att vi ska få hela summan tillbaka! Nu får vi se vad allbackensbil tänker göra. Mycket tveksam om dem följer ARN, men vi får se! Jag ska ringa dem snart...

mvh Menno

2008-01-24 @ 15:26:30
Postat av: samira

Har råkat ut för samma sak med Allbackens bil. När jag sa att jag ska ta rättsliga åtgärder, la de bara på. Undrar hur det har gått för er andra som har haft med de att göra.

Ville reklamera ett fel redan 2 timmar efter köpet, men har istället blivit hånad, utbuad fått telefonen slängd i örat...

Tacksam för all svar och eventuell resultat på hur de har agert tex efter ARN beslutet.

Tack på förhand.



Mvh Samira



2009-03-06 @ 17:05:08
Postat av: Anonym

Har råkat ut för samma sak med Allbackens bil. När jag sa att jag ska ta rättsliga åtgärder, la de bara på. Undrar hur det har gått för er andra som har haft med de att göra.

Ville reklamera ett fel redan 2 timmar efter köpet, men har istället blivit hånad, utbuad fått telefonen slängd i örat...

Tacksam för all svar och eventuell resultat på hur de har agert tex efter ARN beslutet.

Tack på förhand.



Mvh Samira



2009-03-06 @ 17:06:54
Postat av: Wictor

Hej, jag är också i en tvist med Allbackens bil. Tips och råd mottages!

Kanske något ärendenr som man kan referera till som stöd för konsumentvägledningen etc?



/Wictor

2010-10-18 @ 17:31:16
Postat av: Andi

Hej!

jag köpt en bil av de o jag e nöjd med bilen, trevlig personal . jag kommer tillbaka igen .

2011-09-13 @ 17:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0