PernieBernie

Är det lantluften??

Skrivet av Pernilla 14 augusti 2007, klockan 10:08


Fjärde dagen i Gamleby. Båda Lucas och jag sover som klubbade sälar och jag känner mig trött nästan hela tiden. Vi har diskuterat det där, och typ alla man träffar här säger "det är lantluften". Intressant, kan det vara så? Undrar om det finns nån studie inom ämnet. Hur som helst. Jag mår väldigt bra av att ta det lugnt och inte känna att det är en massa måsten. Visserligen har jag inte haft sååå många måsten de senaste månaderna, men här i Gamleby behöver jag inte ens tänka på att laga mat. Grymt skönt.

I lördags efter Vimmerbyresan tog mamma fram svenska kräftor åt oss :) Leffe är inte så förtjust i kräftor så han åt räkor och så delade mamma och jag på en hel hink med kräftor.

Kräftorna innan de blev uppslukade :)

Leffe och mamma hugger in.

På söndagen tog vi det lugnt, åkte en sväng till torpet och sen var vi hos Leffes mamma och fikade. På kvällen kom Leffes bror Jens förbi med sin sambo Bella. Det tyckte Lucas var himla kul.

Vi har tränat lite oxå, eller i alla fall Lucas. Den dagliga mag- och ryggträningen ni vet.

Lucas har som så många andra barn skorv i hårbotten. Köpte ett medel på apoteket i går som jag har läst ska vara så bra. Provade det och lukten var ju i alla fall ingen hit, får hoppas att det hjälper nu. Såg lite kul ut...Här kan man se vilket fyrkantigt huvud Lucas kan fixa till :)

Idag ska Lucas och jag åka på turné till Västervik. Först ska vi hälsa på Lucas morfar och gammelfarmor, sen ska vi till Helén och till sist ska vi göra ett besök hos min gamla kompis Linda. Ska bli jättekul, rapport kommer senare!

Hare bra!!

/Pernie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0