PernieBernie

Bebisen bestämmer

Skrivet av Pernilla 28 februari 2007, klockan 16:53


Idag är ingen rolig dag. Klådan som jag fått på kroppen blir inte bättre, tvärtom, så jag ringde till barnmorskan idag för att höra om de fått svar på mina blodprover som jag tog härom dagen. 
Det hade de, och det var förhöjda levervärden vilket innebär att de har kopplat in läkare och att de ska ha extra koll på mig nu. Ska ta nya prover imorrn och till läkaren på tisdag.

Det som kan hända är att om värdena blir ännu högre, vilket de inte får bli, kan bebisen ta skada av det och då diskuterar man om man ska sätta igång förlossningen innan den tar mer skada.
Allt det här skulle väl inte vara så farligt egentligen om det inte var så att Micke skulle åka till cypern och jobba på pokermiljonen på söndag och jag skulle hem till mamma och Leif. Nu vågar inte Micke åka och jag kan inte åka hem till mamma, och allt känns dötrist!!!!

Känns som att det är mitt fel även om jag vet att det inte är så, vet hur gärna Micke ville åka på den här resan. :(   
Ibland känns allt så orättvist, varför var det här tvunget att hända JUST NU?!  Micke skulle ju bara vara borta i fyra dagar, om det här problemet dykt upp om en vecka skulle allt varit frid och fröjd.
Nu är vi istället ledsna och samtidigt oroliga för hur allt ska gå, man vill ju inte att barnet ska ta skada bara för att min lever pajar. Läste på internet att 10% av de kvinnor som drabbas av det här under graviditeten får dödfödda barn. :(

 USCH!

Men nu är det som det är, vi får bara hålla tummarna för att allt går bra ändå. Som vi sa; Micke får inte göra sitt drömjobb men han kommer få en belöning i form av en bebis :) 
Det är ju ändå inte helt fel....

Nu har lille krabaten hicka där inne :)

Hick hick från Pernie och mage


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0