PernieBernie

Dåliga nyheter

Skrivet av Pernilla 30 augusti 2007, klockan 18:43


Igår var vi på sjukhuset för att gipsa om Lucas. Vi var så glada eftersom det redan gått fem veckor sen vi satte på gipset och det betyder att vi är lite närmare att få ta av det. Ja som bäst skulle det bara vara två månader kvar och vi längtar sååå tills dess!

Kom in till Astrid Lindgrens tidigt på morgonen och fick vänta till runt 10 innan vi fick åka ner till rummet där de skulle ta av gipset. De sa att det skulle ta runt 30-45 min att fixa allt så vi satte oss i väntrummet och väntade. När det hade gått 1h 15 min började jag bli orolig.. Efter ytterligare en kvart kom läkaren och tog med oss ut i korridoren. Han berättade att höften inte hade stabiliserat sig som den ska, utan att den fortfarande är ruckbar och åker ur led. Vi förstod inte vad det betydde först, men jag tänkte att "usch nu får vi säkert ha gips i några extra månader". När han sa att det blir en operation till blev jag lite smått chockad, eftersom det inte var någon som berättat för oss att det kunde bli så. Vi har bara gått och hoppats på att det blir så kort tid som möjligt med gips, inte oroat oss för att det inte skulle bli bra. Läkaren sa att det händer ca 5-6 barn per ÅR, att ledbandet trycker ut kulan så att det inte stabiliseras.. Klart det ska hända oss då :(

Nu ska vi få en tid för operation i september, och ca en vecka innan den ska vi få ta av gipset!!! Det är bara för att han ska få lufta tydligen. Ska bli skönt att slippa det några dagar, hoppas bara inte att Lucas kommer först bli glad för att slippa det och sen några dagar senare ledsen för att det är där igen... Men OJ vad vi ska bada honom när gipset är av :)
Nu ska vi alltså ha gips i några veckor, sen utan gips i en vecka, och sen gips i fyra-fem månader TILL.  Behöver nog inte förklara att jag är ganska ledsen för det här. Men samtidigt så försöker vi tänka positivt, och nu får vi bara hålla tummarna för att det blir bra efter nästa operation, för annars blir det mycket värre. Då får man häfta fast höftkulan och sen ev göra nya operationer om några år igen... Stackars Lucas!!!!!!!!

Här är några bilder från igår


Jag och Lucas väntar på vårt rum


Lucas nerbäddad


Några snälla clowner som försökte muntra upp oss precis efter omgipsningen. Micke och jag fick vuxen-medicin (godis) och Lucas såpbubblor


På kvällen spelade vi kort :)

Vi fick stanna över natten som vi inte trott vi skulle behöva, men nu är vi hemma igen, det är skönt. Bara att hålla tummarna för att vi får en tid för operation snart!!

/Pernie


Kommentarer
Postat av: Helen L

Vilken otur ni har!
...fast ni är helt otroliga på att tänka positivt!
Vilken tur Lucas har som fått just er till föräldrar!
Kram Helen

2007-09-02 @ 16:40:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0