PernieBernie

Det är så svårt att komma på en rolig rubrik

Då var det måndag igen.
Idag hade vi två saker på att-göra-listan. Möte på bvc och veckohandla.

Jag var sen (som vanligt) och fick halvstressa för att hinna i tid till bvc. Kajsa var dock tio minuter sen idag så det var ingen fara. Var ganska många mammor där idag, och en pappa :) Vi pratade om infektioner och sjukdomar. Mycket är sunt förnuft ändå tycker jag. Men det är kul att träffa alla! Det är ganska många av bebisarna som kan sitta själva och rulla runt och så, man är ju lite avis på dem.. Lucas skulle säkert oxå kunnat göra det mesta av det om han inte hade haft det där jäkla gipset :(
Efteråt åkte jag hem och hämtade upp Micke innan vi drog till Willys. Svårt att handla själv med Lucas, eftersom han inte kan sitta i bilbarnstolen i vagnen, vi måste ta med barnvagnen in. Köpte lite nya drycker till Lucas, ska bli spännande att prova :)
Vi åt fisk i folie med kokt potatis till middag, kändes snällt för magen. Efter det åkte Micke till jobbet.

Har inte tagit några kort idag.. men filmat lite, hoppas jag kan lägga upp det imorrn.
Här är Lucas i sin fina fleeceoverall som han fått av sin farmor. Så kul att han kan ha den trots gipset!



Måste ju berätta om igår förresten! Jag åkte till Sofie och Peter ändå, fast jag inte orkade! När man är så där trött är det nästan bättre att hitta på något så tänker man inte på det lika mycket. När jag och Lucas kom dit hade Micke och Peter redan kommit, så då åt vi soppa! Den var jättegod, någon grönsakssoppa som var supernyttig och som Sofie gjort helt själv. Fick vitlöksbröd till, det var najs! Undrar varför man inte äter soppa oftare, det är ju så himla gott! Ska nog kolla efter lite recept på goda soppor.. Efter maten spelade jag och Sofie Nintendo Wii, har inte testat förut, det var jätteskoj! Man fick faktiskt lite ont i armen efter boxningen och baseballen :) Jag vill HA nintendo wii!!
Lucas satt i soffan och kollade på oss, han undrade nog vad sjutton vi höll på med.






Nu börjar CSI och Lucas sover redan. :)

Kommentarer
Postat av: Lyckan

JA visst äre svårt med dumma rubriker!!!

2007-09-18 @ 01:25:53
URL: http://mikaellyck.blogg.se
Postat av: Sofie

Det var trevligt att ni kom och hälsade på!!!

2007-09-20 @ 14:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0