PernieBernie

Efter regn kommer...dragspelaren

Skrivet av Pernilla 20 mars 2007, klockan 00:54


Trodde jag skulle bli riktigt tokig idag när jag helt plötsligt hörde dragspel spelas utanför fönstret. Det är ju MÅNDAG. Då ska han inte vara där, han kommer alltid bara på helgerna. Men nu har han tydligen bestämt sig för att gå oss (mest mig) på nerverna alla sju dagar i veckan. Blev så less så att jag direkt satte mig framför datorn och skickade iväg två mail. Ett till polisen där jag frågade om han verkligen får stå där och spela utan tillstånd och vad man kan göra. Och ett till hyresvärden där jag frågade om det finns nåt de kan göra. Har fått svar från polisen och tydligen får han stå där. Om hyresvärden säger detsamma vet jag inte vad man ska göra. Förmodligen testa nåt av alternativen jag funderat på förut. Eller hoppas på regn hela våren och sommaren. Hrm.

För de som undrar så fick vi i alla fall tag på en babysitter idag, i Länna! De hade fått in nya som var gulliga men de var antingen i rosa/röd el grön/blå, och eftersom vi inte vet om det är pojke el flicka än så kände vi inte att någon av de passade. Därför pratade vi med personalen så att vi fick köpa ett visnings-ex av den sittern vi kollat på förut, till 10% rabatt. Nu står den här, med Musse Pigg på :) Nu har vi allt vi behöver till bebisen, så nu får h*n komma!





Sovdax!

/Pernie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0