PernieBernie

Från Småland till Lidingö

Skrivet av Pernilla 19 augusti 2007, klockan 23:05


Igår var det då dax att dra sig upp mot Stockholm igen. Lucas och jag var hos mamma och leffe i hela 8 dagar och har verkligen haft det supermysigt! Blir annorlunda att stanna lite längre än över en helg, blir lixom lite mer vardag då.


Min bästa och sötaste mamma :)


Fika hos Eva i Holmbo, supergott fikabröd :)


Lucas surfar med leffe

Men vi har så klart saknat Micke, om ni inte förstått det av tidigare inlägg ;) Så vi var glada när vi skulle åka hem eftersom vi visste att det var nåt roligt som väntade där hemma.

Hade bestämt med Mia att vi skulle ha bil-sällskap. Hon hade varit i Kalmar hos sina föräldrar och skulle oxå åka hem på lördagen, och det är ju så trist att stanna och käka helt själv! Så vi träffades vid Tindered, en mack och servering som ligger en mil från Gamleby. Därifrån lade jag mig bakom hennes bil, som en riktig stalker, och följde henne ända till Norrköping. Där stannade vi på Max, tog ut vagnen och lade Lucas där så han fick sträcka ut lite. Den nya bilbarnstolen är väl inte direkt optimal för Lucas just nu, så lite pauser är nog bara bra för honom :) Var så trevligt att sitta där på max och käka och prata lite. Efter att vi ätit gick vi ut till bilarna, gav Lucas lite mat i baksätet innan vi drog vidare.

På vägen till Gamleby för drygt en vecka sen, fick jag problem med vår gamla skruttbil. Fick stanna två gånger och fylla på med vatten i kylaren eftersom tempen gick upp på rött och motorn typ kokade... Var ju lite orolig för att samma skulle hända igen, och mycket riktigt, bara typ 20 minuter efter matstoppet var temp-mätaren HÖGT uppe, precis under rött. Ringde Mia så vi stannade vid nästa avfart.



Lucas vaknade och blev lessen, men Mia räddade mig och satte sig där bak och sjöng för honom :)




Kunde inte fylla på med så mycket vatten eftersom det nästan var fullt redan. Väntade en liten stund sen provade vi att åka vidare. Mätaren gick upp direkt.. ringde leffe som sa att jag kunde prova köra på FULL värme i bilen och dra ner rutan. Gjorde det och då gick mätaren ner direkt, helt sjukt.. så de resterande 12 milen åkte jag med halvt nervevad ruta och full värme, var helt sjukt varmt kan jag säga!! Viftade med armen framför Lucas i baksätet och det drog inte på honom som tur var.. Men jag tog mig ju hem i alla fall! PUH! Fick hoppa rakt in i duschen när jag kom hem...

Bara ungefär en timme efter att vi kommit hem ringde Micke så då åkte vi och hämtade honom vid Arlande express inne på centralen. Var så skoj att se honom igen och så skönt att vara en familj igen! :) Det är nog nyttigt att åka bort så där, för då inser man vad man har och hur bra det är!

Idag har vi bara myst mest hela dagen, lekt med Lucas och varit och handlat typ. Jätteskön dag! Imorrn kommer Linda från Västervik, hon ska stanna till tisdag och vi ska ha en tjejdag på stan. Ska bli så himla skoj för det var så länge sen vi gjorde nåt sånt, bara hon och jag! Tänkte även gå ut och ta en drink på kvällen, ska pumpa så att Micke kan vara hemma med Lucas :) Vi insåg att det är TIO ÅR sen vi var ute, Linda och jag... herregud.

Avslutar med Lucas favoritsak just nu... han släpper den inte ens när han sover ;)


God natt!
/Pernie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0