PernieBernie

Härlig helg

Ja jag vet. Jag har haft en bloggfri helg utan att det var meningen. Nu blir det så mycket att berätta om på en gång. Ni får helt enkelt stå ut med det :)

Fredagen:
Var inne i stan och träffade Karin och Jolie.

    

Fixade lånet på banken. Åt på McDonalds och var sen i lite affärer och kollade på kläder. Köpte en ny jättesnygg plånbok, så nu kan mamma få tillbaka den jag fick av henne för ett tag sen! Köpte även en mössa till mig själv, det är väl dax snart?
En rolig grej: utanför gallerian stod den här bilen.

    


Undrar vad som hänt tidigare, och vem som gjort det? :)
Kvällen blev lugn med mys i soffan. Kollade bland annat på Harry Potter men orkade inte se klart den...

Lördagen:
Efter frukosten kollade vi klart på Harry Potter, den var bra. Blir bara mer och mer spännande nu :)
Upptäckte att Lucas kunde öppna badrumsdörren själv. Ja fast vi var ju tvungna att lyfta upp honom först.

image134


Sen ringde jag Angelica och gjorde planer för dagen med henne. Hon kom över till oss och då gick vi på promenad, ca en timme skulle jag tro. När vi kom hem fikade vi. Kaffe Latte, polly-muffins och även havreflarn som jag gjort på morgonen. Ja för jag gav mig inte, jag VILLE HA havreflarn!! Andra gången gillt.  Sen skjutsade vi Micke till Värtahamnen, han åkte på kryssning för att jobba.
Angelica och jag blev sugna på tacos så vi gick och handlade lite och lagade sen det, var jättemumsigt!
Angelica fick ge Lucas fruktpuré, det var en ny som han inte provat förut, hallon och blåbär. Han gillade den jättemycket!

         

Skulle kolla på Beck men vi fastnade framför Deal or no deal eftersom vi störde oss så mycket på tjejen som tävlade. Så vi ville se klart bara för att kunna heja på att hon INTE vann. Kanske lite elakt men ibland är det så skönt att bara få störa sig på någon avskyvärt mycket, någon som ändå inte får reda på det. ;)
Fast vi kollade på Beck efter det, när Lucas hade somnat. Det var Beck-den svaga länken. Den handlar om våldtäkter och mord utmed den blåa linjens t-bana.. inte så kul att Angelica skulle åka t-bana efter det kanske. Den var ok, en av de bästa jag sett på länge av de där dussinproduktionerna de gör av Beck.

Söndagen:
Gick väl upp vid sju, trist att vara ensam hemma. Gjorde inte så mycket på förmiddagen, tog det lugnt med Lucas och tog en promenad i solen. Såg Pernilla Wahlgrens bebis och pojkvän.
På kvällen hämtade vi Micke vid färjan. Han hade jobbat hårt och var jättetrött stackarn. Fulla svenskar och finnar som vill spela poker är inte att leka med :) 
Gjorde några varma mackor åt oss och så kollade vi på Parlamentet. Lucas var lite gnällig och ville inte alls sova, men det visade sig att han bara ville ha ett litet "nattamål" extra, så han somnade efter det, vid 22 tror jag klockan var. Då gick vi oxå och lade oss, var snortrötta!
Lucas vaknade två gånger under natten, första vid halv ett eller nåt och andra vid halv fem. Sen sov han till halv åtta och då gick vi upp!

Idag är det måndag och det betyder TA AV GIPSET!! Är lite nervös och förväntansfull och väldigt orolig för hur Lucas ska reagera. Tror säkert han kommer tycka det är skönt dock. Blir rapportering när vi är hemma igen, håll tummarna!





Kommentarer
Postat av: Deal or no dealtejejen

Hej!
Läste precis ditt inlägg men du har fel för nu vet jag att ni inte hejjade på mig och jag är jätte ledsen... Så går det när man leker med folks känslor!

2007-09-24 @ 10:41:52
URL: http://www.ilovedealornodeal.nu
Postat av: Caroline

Idag håller vi alla tummar vi har för er och gipset!

2007-09-24 @ 17:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0