PernieBernie

Kaksugen

Idag bara dök det upp i huvudet, som från ingenstans (det gör det väldigt ofta nu för tiden, undrar varför.... ;) ) att jag är grymt sugen på american cookies. Såna där lite frasiga och seeega med vit choklad och nötter i, som de har på Subway. Har precis skjutsat Micke till t-banan (han skulle spela poker) så nu är det fritt fram för lilla mig att baka!!! Berättar sen om de blev goda :)
/Pernie Bernie

...nu är jag klar och de blev jättegoda! Här är receptet om nån är sugen:

American cookies (ca 12-15 st, stora)
100 g smör
1 dl råsocker eller brun farin
1/2 dl ljus sirap
1 ägg
3 dl vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat eller 1 tsk bakpulver
1/2 krm salt
1 tsk vaniljsocker
75 g mörk/vit choklad
3/4 dl sötmandel

Gör så här

Sätt ugnen på 175°. Skär smöret i tunna skivor. Rör smör, socker och sirap poröst i en skål. Rör ner ägget. Blanda mjöl, bikarbonat, salt och vaniljsocker. Rör ner mjölblandningen i smeten. Grovhacka choklad och mandel och blanda ner det i smeten. Klicka ut smeten med hjälp av två skedar på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen 12?15 min.
(recept från www.arla.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0