PernieBernie

Kan någon skjuta dragspelaren???

Skrivet av Pernilla 3 mars 2007, klockan 15:19


Snart kommer jag bli tokig. I stort sett varje helg ställer sig en gubbe utanför affären nedanför oss och spelar dragspel. Har vaknat många morgnar av detta och blivit riktigt frustrerad, för gnället som kommer från dragspelet ÄR INTE vackert. Särskilt inte när man måste lyssna på det ofrivilligt från tio på morgonen till fem-sex på kvällen. (han tar inga raster).  Kan tillägga att vi har alla fönster stängda.

Idag vaknade jag av det och tänkte "gud jag måste stänga fönstret" eftersom det lät som han stod vid sängkanten och spelade. Men fönstret var stängt. Var man än är i lägenheten så hör man dragspelet. Även utanför, på gården på andra sidan huset, hör man honom. Snart kommer jag bli tokig och jag har funderat på många olika metoder för att bli av med honom.
Här är några:

*gå ner och erbjuda honom en hundring om han slutar.
*öppna fönstret och slänga tomater på honom.
*Mickes förslag: fylla en ballong/kondom med vatten och kasta ner på honom.
*leja en hit-man som skjuter honom från vårt fönster.
*eller helt enkelt öppna franska balkongen och skrika med sitt värsta tok-vrål "SLUTA INNAN JAG DÖDAR DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Vet inte vad sjutton jag ska göra, vet bara att jag måste ringa till hyresvärden i veckan och fråga dem om det FINNS nåt jag kan göra. Skulle verkligen vilja gå och lägga mig och vila nu men jag vet att det inte är någon idé eftersom det enda jag kommer tänka på är hans gnällande dragspel. Inte ens öronproppar hjälper, jag har provat... nån som har nåt förslag???  :/

/Pernie som snart sliter sitt hår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0