PernieBernie

Nu är man en sån där trött småbarns-mamma...

Skrivet av Pernilla 21 augusti 2007, klockan 19:31

När jag var åtta år blev jag kompis med Linda. Vi bodde ganska nära varandra och gick på samma skola. Vi blev snabbt bästisar och gjorde ALLT tillsammans. Blev till och med "kära" i samma kille (det var ju typ när jag var 10 år så det var väl inte sååå allvarligt som det låter). Och så var det ju med Linda som jag började följa Glamour på TV, på den tiden som det gick på nordic channel :)
Efter gymnasiet såg våra liv annorlunda ut, jag drog till Växjö och pluggade och Linda stannade kvar i Västervik och blev mamma till en underbar liten Felicia. Sen dess har hon hunnit "bli med" både ny man, hus och en liten underbar Alex.
Vi har aldrig förlorat kontakten, även om det gått lång tid mellan gångerna ibland, och det är så skoj att nu träffa henne och få prata gamla minnen men även om våra barn. Blev så glad när hon sa att hon ville komma till Stockholm och hälsa på!

Igår var hon alltså här. Var och hämtade henne på centralen och sen åkte vi hem till Lidingö och fikade lite. Efter det drog vi in till stan eftersom Linda ville shoppa lite :)
Jag hade pumpat ut en massa mjölk så att Micke skulle kunna ta hand om Lucas, men lite konstigt  kändes det ändå att lämna dem! Vi gick i en himla massa affärer och det var jättetrevligt ända tills Micke ringde och sa att Lucas var hysterisk och vägrade ta flaskan... Då var vi i den sista affären så det var bara att stressa till t-banan och åka hem. När vi väl var hemma var Lucas jätteledsen och helt rödögd! Usch vad hemskt, även om jag vet att han inte hade svultit, eftersom han åt länge precis innan jag åkte vid 13.30 och Micke hade lyckats få i honom lite från flaskan under dagen. Kom hem vid 19 ca. Då åt han och sen var han nöjd igen! :)

Tänkte ta en massa bilder när vi var på stan men som vanligt glömde jag ju bort kameran... kom på den när vi var vid sergels torg så då tog jag det här fina på Linda. Och så kände vi oss jätte-turistiga :)


Vi hade ju då tänkt gå ut en sväng på kvällen.. men efter att ha gått på stan i fem timmar nästan så var jag helt SLUT!!! Kände mig så tråkig och hemsk, hade ju sett fram emot att gå ut! Men vi stannade hemma, tog varsin drink och spelade Buzz istället. Tycker det var trevligt ändå, hoppas bara att vi kan gå ut ändå snart.



Här är vår klassiska pose... :)

I morse vaknade vi flera gånger tidigt, och jag gav Lucas mat. När jag vaknade till igen vid halv nio eller nåt så fick han lite mer mat och då tänkte jag "jag ska bara blunda lite medans han äter" och tjena! Sen vaknade jag vid halv elva eller nåt, och då sov hela familjen i sängen. Linda! tänkte jag, och där i soffan satt hon och läste en bok. Hon hade suttit där sen halv åtta eller nåt... vilken hemsk värd man är!
Det är bara inse; nu är man en trött gammal småbarnsförälder... ;)

/Pernie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0