PernieBernie

OJ

Skrivet av Pernilla 6 maj 2007, klockan 20:13


Lucas är nu tre och en halv vecka. Han växer och växer, och på BVC är de så nöjda med honom, för han följer kurvan så fint så. Vägde honom i tisdags och då hade han gått upp ett halv kilo på bara en vecka! Oj oj oj vad ska det bli av vår älskling, en sumobrottare? :)


Kolla in Lucas nya solbrillor som han fick i present idag! Gillar dem jättemycket :)


Tiden går så himla fort nu för tiden! Dagarna bara försvinner. Hinner typ aldrig sitta vid datorn längre, och det blir en stor kontrast till livet innan Lucas. Vi har kommit fram till att han är en varannandags-bebis. Varannan dag är han "snäll" vilket innebär att han äter i kanske 10-15 min sen är han nöjd. Då somnar han antingen eller så är han vaken och bara kollar vad som händer. De dagarna sover han bra om natten oxå, vaknar kanske bara två el tre gånger och vill ha mat, men somnar sedan om direkt.  Och oj vad glad jag är de här dagarna, för oj vad avgörande det är för humöret om man får sova eller inte!
De dagar som han inte är snäll så vill han ha mat hela tiden, och även om han inte verkar vara så hungrig vill han ändå ligga och "tutta", dvs ligga på bröstet och bara suga lite då och då. Det gör att mat-tillfällena tar låååång tid, mellan en halvtimme och fem-sex timmar... då gör det ont i bröstvårtorna vill jag lova. Mellan maten är han iofs snäll för det mesta, han gnäller mest när han inte fått tillräckligt med käk. Likadan är han om nätterna dessa dagar och då blir det inte mycket sömn, för då tar allting jättelång tid.. Blir väl mellan 3-5 timmars sömn för mig då. :(
Frågade på BVC när det är ungefär som bebisar börjar få lite rutiner i tillvaron. De sa att det är kanske runt 4-6 veckor men det är olika, men det kommer bli bättre. Känns bra att veta det, för just nu känns det som man knappt vågar gå någonstans eftersom han vill äta nästan hela tiden. Och eftersom han spyr så lätt efter maten känns det inte så himla kul att vara i någon affär el på ett café då.

Har ju inte skrivit så mycket sen Lucas kom men de flesta dagar ser likadana ut, vi sover när vi kan och sen äter vi för det mesta. Försöker hinna med någon promenad varje dag. Två kvällar har vi varit ute och åkt bil, mest för att han skrikit så mycket och jag bara varit tvungen att prova nåt, och i bilen somnar han direkt :)  Man får ta till alla knep som går ;)

Här är några nya bilder! Ska försöka lägga in nya bilder lite oftare...




Lucas med mormor och plastmorfar



Här är jag med min älskling...



...och här med båda mina älsklingar :)



Avslutar med en bild på Lucas när han är lite mer "avslappnad" i sin joggingoverall.
Yo!


Ska försöka skriva oftare...
Ha det bra!
Kram

/Pernie


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej! Kunde inte låta bli att säga hej. Mitt flicknamn var Pernilla Olsson och jag har en son som heter Lukas, men han är 17 år. Lycka Till i framtiden!

2007-09-02 @ 11:51:58
URL: http://guldpillan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0