PernieBernie

Sommar eller höst?

Det jobbigaste när hösten kommer tycker jag är att man aldrig vet vad man ska ha på sig.
"Det SER kallt ut, då måste det väl vara det, och då är det ju bäst att ta på sig mycket."
Men nääääe då.
Och "det SER varmt ut, man behöver nog inte så mycket kläder".
Joooo'rå.

Det var en sån dag idag. Var molnigt och såg jättekallt ut, så jag bylsade på Lucas en massa kläder: tröja, kofta och sen jacka. Och mössa. Och filt. Själv tog jag på mig top, kofta och regnjacka. Så kommer man ut, och hinner bara gå till busshålls-platsen för att inse att man håller på att svettas ihjäl. Jobbigt. Av med kofta och regnjacka. Av med jacka på Lucas.
Helt plötsligt var molnen som bortblåsta och det var som en varm augustidag. Jätteskönt, önskar bara man hade vetat, INNAN man gich hemifrån.

Nåja. Fick sova ända till 09 i morse, tack Lucas. :) Micke, som är sjuk stackarn, sov länge och jag väckte honom precis innan jag gick. Skulle till tandläkaren.. Lagade två hål och på köpet (1500:-) blev jag klämd på läppen av tandläkaren, så att jag har ett blått märke där, och blev så bedövad att jag såg ut som ett missfoster. Är det bra att tandläkaren säger "du får nog blunda lite ibland, för när du blinkar "vanligt" stängs inte det vänstra ögonlocket ordentligt"? Kändes så där som att tungan var överallt utanför munnen, utan någon kontroll över den, och vänsterläppen hängde inte alls med när jag ville prata och skratta med hjälp av den. Micke såg faktiskt på allvar rädd ut när jag kom hem. Då kan ni ju tänka er.

Trots detta tog jag Lucas med mig och åkte in till stan för att träffa Karin. Har inte träffat henne på jättelänge, och bara sett hennes lilla pojke, som föddes två veckor efter Lucas, en gång. Från början hette han Dominiqe men nu heter han Philip. Med franskt uttal, typ "Fillipppp".
Vi var i gallerian och åt lunch, sen gick vi lite på H&M och kollade. Jag köpte ett svart linne.





Åkte hem runt fyra och sen har vi mest tagit det lugnt. Ätit kyckling med grön curry och ris som jag lagade, var gott! Har kollat mycket på TV, först fyra (!) avsnitt Glamour, sen Idol, CSI Miami och till sist inspelade Top model 8.

Dax att sova!!

PS. Den här bilden visar lite av hur hemsk jag såg ut med bedövat vänster-ansikte. Bli inte rädd nu.


Kommentarer
Postat av: Lyckan

Mitt söta lilla missfoster, såg ut som att du skämta hela tiden med ditt halva leende :S hehe

2007-09-06 @ 23:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0