PernieBernie

Sunkfamiljen har varit på biljakt

Hade en helt sjuk huvudvärk igår. Orkade inte ens stanna uppe och kolla hur det gick i Idol.. När Lucas vaknade första gången fick jag gå upp och hämta några huvudvärkstabletter och peta i mig, det hjälpte som tur var. Undrar varför jag får sån där huvudvärk ibland, kommer helt otippat bara. Inte så kul i alla fall.
Idag mår jag bättre!

Igår var vi på biljakt. Ja inte sån biljakt när man jagas av polisen, utan en sån där man letar efter en ny bil att köpa :) Vi åkte till Vårberg av alla ställen, hade sett några bilar på blocket som fanns på bilfirmorna där. Men det var ju inte alls nåt att ha! Usch. Efter det åkte vi till kungens kurva. Var en sväng på Ikea, där åt vi lunch. Blev köttbullar för mig som vanligt, och Lucas fick lite bröstmjölk a la Pernie i en av deras myshörnor. :)

Så sjukt, precis när vi betalat maten blev det tjafs i kassan, en av de anställda misstänkte en tant för att inte ha betalat sin lunch och gick fram till henne för att kolla det. När båda kom fram till kassan och pratade med en annan anställd slog tanten plötsligt till killen som anklagade henne, jättehårt i bröstet!! Vilken chock, och vilken TANT! Hon var typ hundra år. Ha ha!

Efter Ikea var vi på Babyland, skulle leta hoppgunga åt Lucas. Vi tänkte att vi skulle försöka hitta en där han får plats även sen med gips, men det verkar vara svårt. Alla har pyttesmå hål för benen, skulle aldrig funka sen. Så synd, hade varit kul att prova.
Vi ville försöka undvika rusningstrafiken så efter det drog vi hem. Lastade bara ur påsen från Ikea och sen åkte vi direkt till Willys för att handla lite.

Lucas älskar att sitta i sin vagn nu. Det är bara att spänna fast honom och sen sitter han där och bara glor på allt runtomkring. Så söt! Så här såg det ut när vi var på väg ut igår.



Förresten så har vi haft mycket användning av gåstolen den här veckan. Han tycker det är jättekul att sitta i den, och kan förflytta sig med fötterna. Fast bara bakåt. Men ändå!



Idag köpte jag en ny höstjacka! Har velat ha en parkas länge nu och idag köpte jag den jag kollat på. Hade en kupong på H&M med 20% på ett ytterplagg, perfekt att använda den idag. Känner mig rätt nöjd med att ha fått den höstjacka jag velat ha länge för bara 478:-

(Bild från www.hm.com)

Vi hade tänkt gå en promenad efter att vi ätit lite soppa till lunch hemma, men då ringde de från Aftonbladet och undrade när de kunde komma och fota oss. Vi har svarat på lite frågor om mysbyxor och "sunkiga" saker till en artikel som min kompis Caroline har skrivit. Den ska publiceras i Aftonbladet och nu ville de ta kort på oss när vi är sunkiga. Inga problem sa jag, då behöver vi bara vara oss själva! ;)
Bland annat ville de att vi skulle ha på oss mysbyxor, håret i knut, Micke fick inte raka bort sitt skäggstubb och så skulle vi sitta här i soffan med varsin påse chips och med fötterna på bordet. Och vi har ju tränat väldigt mycket på just de här grejerna så det var "piece of cake" kan man säga. Fotografen var hur trevlig som helst, hon plåtade bara Idol-deltagarna just nu men fick göra ett avbrott hos oss. :) Undrar när det kommer i tidningen, ska bli kul att se. Och säkert en aning pinsamt, men det bjuder vi på!

Lucas har ätit banangröt och druckit ananas-och persikodryck idag!

image166


Kommentarer
Postat av: sandra

nämen, gud vilken söt unge =)

2007-09-27 @ 23:02:49
URL: http://saagoliik.bogg.se
Postat av: Caroline

Ni är världens bästa fotomodeller. Vem plåtade? Sara Ringström? :-)

2007-09-28 @ 10:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0