PernieBernie

Vecka 39

Skrivet av Pernilla 17 mars 2007, klockan 01:40


Nu är det nära. Känner det i hela kroppen, är lixom lite pirrigt. :) Det är två veckor till beräknad födelsedag för vår lilla bebis, och två veckor före och efter datumet är helt normalt. Om h*n kommer nu så föds h*n inte för tidigt! Känns jättecoolt på nåt sätt.
I morse drack jag hallonbladste till frukost, det ska ju tydligen vara bra genom att det framkallar sammandragningar och ev. gör att man blöder mindre efter förlossningen. Alltid värt att prova. Har faktiskt haft sammandragningar och, vad jag tror är, små förvärkar hela dagen. Känns lite som mensvärk och lite kramp långt ner i magen. Inte så skönt men inte heller outhärdligt. Hoppas det betyder att h*n kommer snart!!!!!!! Nu är jag verkligen jättenyfiken på hur vår lilla krabat ser ut, är det en han eller hon och kommer han/hon hicka lika mycket utanför magen som inne i magen? :)

Har varit en jättemysig dag för övrigt, lugn och skön. Började med att lämna nya blodprover på sjukhuset och sen handla på Willys. Efter frukost satt Micke och jag på vår uteplats i solen och spelade backgammon. Var lite kallt på slutet så jag gjorde skumbad åt Micke och pysslade om honom lite. Man får inte glömma pappan, även om allt händer i min kropp så är det jobbigt för honom oxå och han har verkligen varit grymt bra under hela min graviditet. Han klagar inte utan knyter snällt mina skor när jag inte kan, böjer sig och plockar upp allt som jag inte når och masserar mina fötter när de värker. Och framför allt klagar han inte på att jag klagar på ALLT. Typ. Tur att jag har Micke, han är världens bästa!!!

Måste ju avsluta med att berätta om vilka goda dumle-muffins vi gjorde idag :) Synd bara att alla gick sönder, måste köpa muffinsformar i papper till nästa gång, annars är det ju stört omöjligt att få ut dem ur formen..  För övrigt tycker jag Saw 3 var grymt äcklig, var tvungen att blunda ett tag i mitten på filmen... blä. Men den var ganska bra ändå.

Nu är det nog bäst att sova lite ifall det händer nåt snart. :)

Natti natti
/Pernie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0