PernieBernie

Födelsedags-baka

Det är redan onsdag och jag måste verkligen sätta igång och fixa med allt inför Lucas födelsedag!
Först blir det ju kalas för mammagruppen på fredag, sen lite kalas på lördag och ett stort på söndag.
Det här har jag tänkt baka, får se om jag hinner allt...

Kanelbullar
Franska våfflor
Havreflarn
Marängtårta
Prinsesstårta

Kommer säkert inte hinna göra allt, men tårtorna måste jag göra i alla fall. Ska satsa på bullar idag, alltid bra att ha, särskilt när det kommer en massa barn :)

Micke jobbade i natt så han kommer nog sova hela dagen.. vi ska gå på en visning ikväll, hoppas han orkar följa med. Det är en lägenhet här på Lidingö, längre norrut, men den är dyrare än den vi har nu. En trea är det, och det är uteplats, i like! Vi ska kolla i alla fall, det skadar ju aldrig. :)

Måste åka och handla inför baket nu, vi hörs sen!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad duktig du är som bakar en massa!! Det låter gott! :) Jag håller tummarna om lägenheten! Ses på söndag! Kram

2008-04-09 @ 09:53:21
Postat av: Caroline

Åh, prinsesstårta. Inte världens enklaste. Hur sjutton får man marsipanskalet att ligga slätt? Det undrar jag. :-)

2008-04-09 @ 10:47:08
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0