PernieBernie

Gammal och förnuftig

Det är lågsäsong på bloggandet just nu. Känner att det inte finns så mycket tid över när jag jobbar.

Jobbade idag. Det var lugnt. Jobbar imorgon oxå, sista dagen sen är jag ledig i en vecka :)
Åh vad skönt det ska bli!

Att jobba dagpass är iofs inte någon jobbig historia, men jag får inte träffa Lucas så mycket.  :(
Idag när jag slutade sprang jag till t-banan från jobbet för att hinna med 19.06-tåget och därmed komma hem tio minuter tidigare. Ville så gärna hinna hem innan Lucas hade somnat och jag hann!
När jag kom hem satt han nybadad i sin pyjamas i soffan och blev så glad när han såg mig!
Vilken underbar känsla :D

Micke och jag lyxade till det med lite revben, potatissallad och low fat grillchips. Till efterrätt Hägen-Dasz vanilla caramel and brownie. Mums fillibabba!!
Borde inte äta så mycket onyttigt när jag vill gå ner i vikt, men just nu har jag ingen motståndskraft i kroppen. Den tiden på månaden ni vet....

Jag var ju förresten ute en sväng igår. Träffade Mia efter jobbet och käkade på Il forno con tapas på Vasagatan. Sen drog vi vidare till söder, skulle provat baren i Skrapan men kön utanför avskräckte, så det bidde Bauer istället. Gamla Krönet för er som inte visste. Jag visste inte. Grymt fräscht hade det blivit och det är värt ett besök om man gillar goda drinkar. Killarna i baren visste vad de gjorde kan man säga.
Jag var sugen på en Strawberry daiquiri men det fanns inte på drinklistan så jag frågade om det gick att fixa. Inga problem och en stund senare satt jag där med den godaste Strawberry daiquirin jag nånsin druckit.
Skoj tycker jag :)

image830


Roligt var oxå att Westman kom förbi en sväng och skulle ta en drink med oss. Han provsmakade min daiquiri och blev sugen på en likadan, men hans smakade sen helt annorlunda! Måste varit en annan bartender som gjort hans, den var mer som en sån där slush ni vet?! Ha ha han var less och det kan jag förstå.

Mia och jag insåg att vi börjar bli gamla när vi bestämde oss för att sluta dricka innan tolv. Resonemanget gick ungefär så att det kändes onödigt att dricka mer eftersom vi ändå inte ville gå vidare (pga köerna bland annat) och sitta där och bli full för att sen åka hem kändes onödigt. Ha ha så skulle jag aldrig tänkt för några år sen!
Var hemma till halv ett eller nåt och i efterhand så känns det grymt skönt.
Att bli gammal och förnuftig har sina fördelar :p

Imorgon är det Mickes tur att få sovmorgon vilket innebär att jag ska gå upp när Lucas vaknar mellan 06.30-07.00...
Därför blir det nu sängen för min del.
Gammal och förnuftig som man är. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0