PernieBernie

Solbränd näsa

Åh vilka härliga dagar jag har haft, igår och idag!!!
Igår var Vajb här. Vi grillade och kollade på Anna Pihl, och för er som följer serien förstår nog att jag är nöjd nu när hon fick sin Martin till sist. :D
Så trist att det var sista avsnittet för jag älskar verkligen den serien, nu får man hålla till godo med repriserna på fredagar ;)
Det var jättemysigt att grilla och träffa Vajb, hoppas vi kan ses snart igen och kolla lite DH.

Så till idag...
Började dagen med morgonpromenad. Gick till Kyrkviken och matade fåglarna och sen lite längre, totalt blev det ca 6000 steg. När jag pratade med Emma fick jag höra att Linda och Maria skulle ut och gå idag så jag sms:ade Linda och hörde om jag kunde hänga på, och det gick bra :)

Lite efter tolv mötte jag upp dem (plus våra barn så klart) och så gick vi till Långängen. Det är en bra bit att gå men en underbar väg!
Idag upptäckte jag ett grymt mysigt område som jag skulle vilja bo i, men där kostar visst radhusen över sex miljoner (om det stämmer) så det är ju ganska kört... :(

På vägen höll vi på att trampa på en huggorm som låg och solade sig, stackars Maria är jätterädd för ormar och höll på att få hjärtslag. Jag tyckte att det var lite spännande :)
Sen satt vi ute i solen och fikade och barnen fick leka i sandlådan och åka rutschbana, det är verkligen mysigt där ute.
Lucas käkade sand och sten heeeela tiden så jag hade fullt upp.

På vägen hem upptäckte vi att en padda höll på att försöka ta sig över vägen. Det var jättemycket bilar och Linda försökte stoppa alla så de inte skulle köra över den stackars paddan, för han var inte snabb.. till slut gick jag fram och tog upp honom och bar över honom till andra sidan. Linda utnämnde mig till dagens hjälte ha ha :)

Maria och jag var inne på H&M när vi kom till centrum och där hittade jag som vanligt massor som jag ville köpa. Hejdade mig lite men det blev ett par solglasögon till mig och ett par till Lucas och så en jättetuff t-shirt med Homer Simpson på. Tänkte att Micke nog skulle gilla den :) Ja just det, hittade ett par fina sommarsandaler till Lucas oxå. :)

Sen följde Maria med mig hem och så gav vi barnen mellis. Vi upptäckte att Lucas och Stella satt och lekte och "pratade" med varandra och de slogs inte en enda gång! Såg jättegulligt ut.

Lucas och jag har lekt resten av kvällen och käkat middag och kollat Glamour.
Är så himla nöjd när vädret är så fint att man kan vara ute hela dagarna! Nu är jag jättesolbränd i ansiktet, helt röd i pannan och på näsan... hoppas det blir så fint väder imorgon oxå!

Skulle gärna visa er lite kort från dagen men jag kommer inte kunna lägga in nya kort förrän Micke kommer hem eftersom han tog med sig sin dator och min dators usb-port är trasig :( Ni får klara er utan bilder och föreställa er allt istället :)

Är för övrigt rejält nöjd med min stegräknar-dag, kom upp i över 16 000 steg och det är rekord för lilla mig :)
Nu ska jag gå och sova så jag inte är dödstrött när Lucas vaknar vid 06-07 imorgon.....
God natt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

OJ! 16000 steg, det är ju kanon! Bra jobbat! Dröm sött Pernie. Kram Kram

2008-04-22 @ 22:57:11
URL: http://skattkistan.blogg.se
Postat av: Caroline

16 000 steg + räddad padda är ju kanon. Well done!

2008-04-23 @ 09:19:32
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: vajb

Ja, det var verkligen jättemysigt att ses! Ser fram emot DH-dag! :-)
kram

2008-04-23 @ 14:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0