PernieBernie

Ordkonstnär

När jag var 13 eller 14 år började jag brevväxla med Caroline. Vi brevväxlade flitigt i flera år och blev goda vänner.
Vi hade en kul "rutin" med våra brev, varje torsdag lade jag på mitt brev till Caroline så att hon fick det på fredagen, varje måndag fick jag mitt brev av Caroline. Vi skrev varje dag, som en dagbok, innan vi skickade. I flera år.
Jag kommer ihåg känslan av att komma hem från skolan på måndagen och se Caroline-brevet ligga och vänta.
Det var en härlig tid! :)

Efter nåt år träffades vi och nu (när jag blivit så gammal) kan jag inte komma ihåg hur många gånger vi träffats, senast var när jag hade pokerskola för henne och åtta andra glada tjejer.
Caroline visste redan när hon var ung att hon ville bli journalist och jag tvekade inte en sekund på att hon skulle bli en framgångsrik sådan eftersom hon verkligen är en ordkonstnär.

Med facit i hand kan jag säga att jag hade rätt!
Hon är oerhört duktig och framgångsrik och nu har hon även skrivit sin första bok!!
Det KOMMER bli en bestseller så därför tänkte jag tipsa om den redan nu, så ni kan läsa den och vara bland de första. :)
Det är väl något att skryta med?!!!



Den heter "14 år till salu" och är en sann berättelse. Ni kan läsa mer om den här.
Den släpps 1 september tror jag.

Boken har även en egen blogg som ni kan läsa här.

Hörs det att jag är stolt? :D
Lägg namnet på minnet nu - Caroline Engvall. 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men hur snäll är inte du då?

TACK!

Och du. I flytten hittade jag ett gammalt brevband. You remember those? :-) Vi får ha brevbandsreunion, haha.

2008-08-12 @ 21:45:11
URL: http://14artillsalu.blogspot.com/
Postat av: vajb

coolt!!

2008-08-13 @ 01:29:16
Postat av: Jennie

Jag har alltid undrat vem denna Caroline är :); Nu vet jag lite mer iallafall. Alltid kul med boktips, ska lägga detta på minnet. Kram Kram tjejen

2008-08-13 @ 21:10:39
URL: http://skattkistan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0