PernieBernie

Ringen är fixad

Dagarna går så fort när man är ledig! Nu är det redan kväll och snart dax att sova..  men vi har hunnit med ganska mycket idag.

Vi drog ju in till stan efter lunch. Var som vanligt mycket folk i stan, ännu mer pga vädret antar jag.
Lucas ville gå själv, inte sitta i vagnen, så det tog sin lilla tid. Vi gick till Albrekts guld och där insåg jag att det var två ringar som jag verkligen gillar. Provade båda och kunde verkligen inte bestämma mig, så vi tog en runda förbi gallerian medans jag funderade. Micke åt muffin med mjukglass, jag åt en yoghurtglass utan fett och socker :) Köpte batterier på Clas Olsson och sen gick vi mot Albrekts igen.

När vi kom till övergångstället vid Åhléns såg vi att det stod en massa folk och glodde i samlad trupp så vi stannade till lite för att kolla vad det var som hände. En kille satt på marken lutad mot busskuren på andra sidan gatan och bredvid honom stod en kille med ett automatvapen!
Såg jättekonstigt ut att så mycket folk stod runtomkring men vi ville ju inte stanna och kolla. Kändes jätteläskigt, Micke trodde det var gisslandrama och jag trodde på filminspelning, men det var inga kameror vad vi kunde se.
Vi gick i alla fall i rask takt förbi allt och tillbaka till guldsmeden.

Där lyckades jag äntligen bestämma mig!!! Nu har vi köpt ringen, den bor här hos oss nu :)
Det var kampanj så den var 2000:- billigare än vanliga priset. Vi ska vänta med att gravera in datumen till efter bröllopet, man vet ju aldrig om datumen ändras eller nåt sånt. Här är några bilder som jag har tagit själv på den.

       

Jag är supernöjd, det är den finaste ringen jag har sett och jag tror jag kommer känna mig nöjd med att bära den. Den passade även bra ihop med förlovningsringen och det är ju viktigt. :)
Nu är det bara trist att jag inte får ha den på mig förrän i januari....

När vi köpt ringen åkte vi till Willys här på Lidingö och handlade. Var hungriga när vi kom hem så jag lagade fläskfilé med curry och banan och ris som vi åt.
Sen tog jag ett jättehärligt bad. Fick en massa Lush-produkter i 30-årspresent av Mickes pappa och Gunvor, så jag provade en bit av bubbelbadstvålen.
Den ser ut så här

The comforter

Och blir så här
   
Coolt att den blir helt rosa under skummet tycker jag!

Om ni inte provat en sån där bubbelbit så rekommenderar jag det, hela kroppen blir helt len och underbar :)

Efter att Lucas badat och druckit välling så lade vi honom för att sova. Sen kollade vi på Hancock.



Den var helt ok. Actionfilm och lite humor, sån där film som känns lagom ibland. :)

Lucas var hur söt som helst idag, fixade håret på honom som jag alltid gjorde förr. Kolla vad snygg han blev



Han är så stor, förstår knappt vad som hände!
Många jag pratat med på sistone frågar om han går nu och det gör han! Har bara glömt skriva om det ordentligt här på bloggen. Tänkte jag skulle filma nån dag och visa er när han går. :)

Nä nu är det sent, måste gå och lägga mig nu. Imorgon jobbar jag, har tre dagpass framför mig så det känns inte så tungt.

Sov så gott!



Kommentarer
Postat av: Jennie

Vilken fin ring! Stilren men ändå med ganska många stenar, helt i min smak :) Vad var det som hände där med automatvapnet då, tog ni reda på det? Vad söt han är Lucas, precis som hans tröja säger. Kram Kram

2008-08-08 @ 07:59:27
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Helen L

Vilken fin ring!

... o vilken underbart gullig liten kille!

Kramar

2008-08-08 @ 09:35:22
Postat av: Marina

Jättefin ring!!! Nu kommer den ligga hemma hos er och retas tills det är dags, hihi, jobbigt men roligt! Verkligen jättefin!

2008-08-08 @ 12:32:00
URL: http://marinajelic.blogg.se/
Postat av: Caroline

Underbar ring, underbar kille, underbar Pernie. Sådeså.

2008-08-08 @ 14:13:45
URL: http://14artillsalu.blogspot.com/
Postat av: Sofie

JÄTTEFIN ring!!! Skönt att ha det fixat och klart nu!

Men vad hände med den där killen och vapnet. Verkade ju ruggigt... Hoppas det var filminspelning.

2008-08-11 @ 04:03:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0