PernieBernie

Söt som en gris

Idag är min sista lediga dag, imorgon jobbar jag igen.

Imorse gick vi upp och städade och det behövdes verkligen! Känns inte som vi har städat ordentligt på hela semestern, nu är det skönt att det är gjort. :)
På förmiddagen kom en fotograf från Aftonbladet hem till oss och fotade oss. Det var för en artikel som Caroline skrivit om hur par bråkar, vilken vi alltså ska medverka i.
Man tänker inte riktigt på hur mycket förberedelser det kan vara för att ta ett foto men herregud! Fotografen flyttade på lampor, blommor och fotografier, tog ner tavlor, drog undan gardiner och öppnade fönster! Ha ha det var lite roligt faktiskt. Sen tog vi bild på hela familjen i soffan när vi skrattade och lekte med Lucas. Det var bild ett.
Bild två skulle föreställa Micke och mig bråkandes. Det var jättesvårt att spela, vi blev lite fnittriga då och då men jag hoppas det blev någon bra bild ändå. Fotografen verkade nöjd i alla fall :)
Vi bad honom maila några bilder till oss, hoppas han kommer ihåg.
Det ska komma i Aftonbladets söndagsbilaga, när vet jag inte, men jag ska berätta när jag vet om ni vill kolla :)

Idag har Lucas lärt sig att klättra upp själv i sin rutschkana! Jag är oerhört stolt över honom, han lärde sig direkt!
Jag visade bara hur han skulle sätta upp benen på stegen och han klättrade upp och satte sig direkt. :)
Helt otroligt om du frågar mig ;)

Här är en film på när han klättrar upp och åker.



Filmade en annan på när han går från hallen till rutschkanan oxå, tänkte lägga upp den på Lucas blogg om ni vill se.

När vi var i Las vegas hösten -06 låg ju Lucas i magen och då hade vi ingen aning om ifall det var en kille eller tjej (även om jag hela tiden trodde på en kille). Ändå kunde jag inte låta bli att köpa ett set med morgonrock, tofflor och skrubbsvamp föreställandes en rosa gris!
Jag älskar ju grisar, thats why :)
Micke har protesterat när jag velat prova morgonrocken på Lucas, den är ju trots allt rosa, men ikväll när Micke var på jobbet passade jag på.
Mest för skojs skull, kolla vad söt han blev! Kommer dock inte använda den, rosa är inte riktigt Lucas färg ändå :p



Nä nu mina vänner är det snart dax att sova, ska bara kolla lite mer SATC innan jag går och lägger mig :)
God natt!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Haha, vad sött! Och vad kul med intervjun + bilderna i Aftonbladet, shit vad du syns i tidningar hela tiden :) Ha en skön ledig dag, Kram Jennie

2008-08-14 @ 11:41:44
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: vajb

söt han e!

2008-08-14 @ 15:10:35
Postat av: Marina

Jag tycker han blev jättefin =)



Men vad sjukt att jag skrivit om rosa och blått på tjejer och killar utan att ha läst ditt inlägg innan...

2008-08-14 @ 22:00:32
URL: http://marinajelic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0