PernieBernie

Plask!

Känner mig väldigt nöjd efter gårdagens extrapass på jobbet. Var grymt lugnt, var på pokern med Johan och allt kändes lite bättre efter allt depp på sistone.
Tack för alla gulliga och peppande kommentarer, ni är för söta! :) Blir så glad när jag inser vilka underbara vänner jag har!!

Är väldigt trött idag, antagligen för att jag inte är van vid att jobba så mycket. Men nu är jag ledig till nästa lördag, väldigt skönt. Imorgon är det ju premiär för dagis, känns jättespännande! Blir väl inte så lång dag imorgon, ska bara dit och besöka stället tror jag.
Hoppas hoppas hoppas att Lucas tycker det verkar spännande!

Idag var hela familjen ledig och vi ville hitta på något roligt tillsammans. Bestämde oss för att åka och bada någonstans eftersom vi aldrig gjort det med Lucas. Känns lite lättare nu när han kan gå..
Visst är det lite märkligt att det inte finns ett enda riktigt äventyrsbad här i Stockholm?! Visst, det finns ju Sydpoolen i Södertälje men det är ju som sagt Södertälje det, tar ju ändå en stund att åka. När jag googlade hittade jag Husbybadet och Huddingehallen, efter lite läsande om dem så bestämde vi oss för Huddinge. Det verkade så mysigt och skulle finnas ett äventyrsbad för barn mellan 0-8 år.

Och ÅH vad mysigt det var!!! Först var Lucas lite avvaktande till vad det var för ställe, men efter ett tag tyckte han det var jätteskoj att plaska! Han bara skrek rakt ut eftersom han var så exalterad :D
Det var som tre små bassänger, i den första var det jättelågt vatten för de minsta, sen en mellanbassäng och en större. Där var det precis så att Lucas kunde stå men om han ramlade hamnade han under vattnet. Det hände flera gånger och då trodde vi att han skulle bli jätteledsen men det var inte alls några problem! Han bara hostade lite och ville sen fortsätta leka.
Det var en massa gulliga djur i bassängen som sprutade vatten och så kunde man krypa igenom vissa av dem. Det fanns till och med en liten mini-bubbelpool, den var så söt!
Tog inte med kameran men här är några bilder från deras hemsida.

                 

Det kostade 40:- att gå in för vuxen och gratis för barn under sju år. Vi kan verkligen rekommendera ett besök där om ni har barn för det var superskoj! Micke och jag hade oxå skoj eftersom vi turades om att åka vattenrutschbana, det var grymt länge sen man fick åka sånt!

Efter badet åkte vi hem till Mickes pappa och Gunvor som bor precis bredvid simhallen. Där grillade Mickes pappa åt oss och så åt vi god middag innan vi åkte hem och lade Lucas.
Ska strax sova jag oxå eftersom jag är så himla trött....

Håll tummarna för oss på dagis imorgon :)

Kommentarer
Postat av: vajb

Håller tummarna för er imorgon!! Jag tror Lucas kommer tycka det är jättekul med dagis.

Vilket härligt bad! Jag hänger med nästa gång! Vattenrutschbana är ju hur roligt som helst! :-)kram

2008-08-19 @ 23:39:03
Postat av: Marina

Jag hänger oxå med nästa gång! Det badet ser verkligen roligt ut!



Jag väntar på uppdateringen från dagis! Jag vill höra allt =)Hoppas det gått bra!



Kram

2008-08-21 @ 17:50:12
URL: http://marinajelic.blogg.se/
Postat av: Sanna

De där såg skoj ut :-) Jag hoppas det går bra för er på dagis. Det kommer vara skoj :-)

2008-08-21 @ 19:03:57
URL: http://storasochlillai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0