PernieBernie

Filmtips

Så var det måndag igen och jag är ledig. Idag var det min tur att ha sovmorgon, sov till halv elva vilket var jätteskönt!!
Micke var oxå ledig idag och därför hade vi bestämt att vi skulle åka och fixa pass till Lucas. Vi är ju ute i god tid men det är alltid skönt. Passet räcker ju ändå i fem år :)

Så efter lunchen drog vi till Solna polisstation. Hade läst på internet att det kunde vara mycket kö och att man helst skulle försöka vara där tidigt på dagen och undvika måndagar.
Ha ha där var vi ju smarta som åkte vid två en måndag :p
Men vi tänkte att vi kunde kolla hur lång kö det var i alla fall, annars skulle vi ta det en annan dag.

När vi kom dit var det inte en enda människa där!! Hur skönt som helst :)
Jag fick sitta på en pall med Lucas i knät och så hade jag en vit skiva mellan oss.
Gud vad han glodde på den där kameran när den rörde sig neråt för att komma i rätt höjd! Men det var ju bra, för nu blev det superbra bild. Han kollade helt in i kameran utan att vi ens försökte få honom att kolla dit :)
Om en vecka ska det vara klart, och vips så var vi 400:- fattigare...

Vi mellanlandade på McDonald´s på vägen hem för att ta nåt att dricka. Micke drack milkshake och jag som är på bröllopsdiet drack en cola light. Vi satt väl stilla i ungefär tre minuter, det var då Lucas åt ett äpple och drack sin äppeldryck vi hade med. Sen var det full fart, han ville utforska hela stället och nu fullkomligt springer han! Puh!

Vi hann precis till vår gård när det började spöregna. Hade tänkt gå till lekparken med Lucas men vädret stoppade oss så vi stannade inne istället. Jag dammsög och lagade mat. Idag blev det hemmagjort potatismos med röd pölse/korv. Det var första gången Lucas åt potatismos, i alla fall sen han började äta vår mat och med sina egna händer, och han älskade det! Han nästan slickade tallriken, han skrapade med skeden i alla fall :) Kul att han gillar mammas mat!

Jag glömde berätta att vi kollade på film igår. Vi såg "Forgetting Sarah Marshall". Hade typ inte hört talas om den innan men visste att den var gjord av samma killar som gjorde "Knocked up" och "The 40-year old virgin" vilka jag tycker är jättebra.
Och "Forgetting Sarah Marshall" var inte sämre. Den var helt underbar :)
Det är så sköna människor i de här filmerna, man bara sitter och myser och ler. I alla fall jag och Micke :)
Så om ni vill ha filmtips, se den! En mysig, rolig och riktig må-bra-film!



Ikväll såg vi en film till, nu när vi ändå är inne på filmtips!
Om ni gillar må-bra-filmer och lite äventyr tycker jag ni ska se "Fool´s gold". Inte lika bra som "Forgetting..." men  ändå  sevärd :) Och Kate Hudson/Matthew McConaughey är så gulliga tillsammans!


Nu blev det visst Filmkrönikan här! :)

Nej nu måste jag gå och lägga mig, det är Mickes tur att ha sovmorgon imorgon plus att han jobbar i tio timmar....

Sov så gott och stor kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0