PernieBernie

13 dagar kvar

God morgon!
Har inte skrivit på ett tag men har inte orkat. Jobbade i tisdags natt och det gick ganska bra. Var ganska trött och har insett att jag har två "trött-svackor" under natten. Första är vid halv tio-tio och andra är runt två. Resten av tiden går det bra. Det roligaste med att jobba är att träffa alla roliga människor som jobbar där :)
Igår var både Micke och jag lediga och vi bestämde oss för att åka till Myrorna i Ropsten och kolla efter byrå. De säger att det är Sveriges största Myrorna men vi hittade ändå ingen byrå... kan ju inte köpa någon bara för att man måste ha en, de kostar ändå minst 350:-

Det vi hittade var en bilbarnstol! Vi är jättetveksamma till om det är rätt att köpa en på Myrorna. Grejen är att den är exakt likadan som den vi har nu, en Britax two-way som vi har lånat från Astrid Lindgrens, och den är superbra! Skulle gärna ha kvar den men vi måste ju lämna tillbaka den nu när vi tar av gipset. Den vi hittade på Myrorna är alltså likadan och är väldigt fräsch. Knappt sliten och vi tog av tyget för att kolla den och den är hel inuti. Vi har dragit i alla snoddar och bälten och den verkar vara hel. Det jag funderar på är om det är farligt att använda den ändå. Om den är krockad utan att ha blivit skadad, är det någon risk ändå??
Vi har ju kollat på blocket efter begagnade stolar och egentligen är det ju inte större garanti att den är okrockad om vi köper den där??! Enda garantin är om man köper en ny.

Är det någon som vet mycket om bilbarnstolar så får ni gärna säga vad ni tycker! Är det fel att använda en begagnad??


Idag jobbar Micke igen och Lucas och jag ska åka in till stan. Angelica skulle skippa jobbet på eftermiddagen så vi ska träffa henne där och kolla lite i affärer och så där. Blir mysigt!
Ha en skön torsdag!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej Pernie!

Angående bilbarnstol skulle jag själv inte köpa en begagnad stol -OM jag inte med säkerhet visste att den ej var krockad. Jag är dock inte så påläst i ämnet men tycker det är en relativt billig livförsäkring. Vår nya stol till Klara kostade 2100 och den kan vi ha tills hon fyller 4 år. Har du ingen kompis eller kompiskompmis som vill sälja begagnat? Det tycker jag känns lite tryggare än att köpa en stol man inte har en aning om vad den har varit utsatt för...

Men som sagt, helt påläst är jag inte i ämnet, så andra får gärna kommentera om de tycker jag har helt fel! :)

Må så gott och lycka till med stolköpet!

KRAM Mia

2008-02-28 @ 15:06:41
Postat av: Jennie

Hejsan Pernie!
Här har du min nya bloggadress :) Hoppas du hade en toppenfin dag på stan! Nu ska jag ut och jobba, Kram Kram!!

2008-02-29 @ 10:33:06
URL: http://skattkistan.blogg.se
Postat av: Jennie

Jag tyckte den gamla var trist, svår att ändra layouten på och så ville jag ha bloggen på blogg.se istället. Hoppas det går finfint på jobbet! Kram på dig.

2008-02-29 @ 16:58:16
URL: http://skattkistan.blogg.se
Postat av: Qire

Hejsan!



Vet inte ett endaste dugg om bilbarnstolar men en första tanke är att det ändå borde vara säkrare att köpa en på Myrorna än på Blocket. På Blocket har säljaren ett egetintresse av att sälja sin stol så ngn opartiskhet är det inte tal om. Om du däremot köper den på Myrorna i Stockholm så har den genomgått en kvalitetsgranskning av kunnig personal på sorteringen i Sätra. Att personalen är kunniga innebär naturligtvis inte att de är experter på just bilbarnsstolar så ngn garanti är det inte. Sorteringen är dock känd för sina höga kvalitetsmål. Förutom enhetschefens eget engagemang i frågan finns där också en kvalitetsansvarig med särskilt ansvar för dessa frågor.

Men jag vill som sagt varken säga för eller emot, om just bilbarnsstolar vet jag intet!

Men du kan alltid ringa till Myrornas växel (08-563 169 50) så kan de kanske ger mer information eller koppla dig vidare till någon som vet mer!

Myrornas största butik är den som ligger i Skärholmen. Just möbelavdelningen är en av norra Europas största för secondhand och man har nyligen utökat med ytterligare 500 kvm försäljningsyta!

2009-02-01 @ 22:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0