PernieBernie

19 dagar kvar

Har haft fullt upp hela morgonen ända fram till nu, bestämde mig för att ta en liten paus.
Det är så himla rörigt här hemma, känns som att det enda man gör är att plocka upp leksaker från golvet varje dag och nästa dag är det lika rörigt igen... alla som har barn känner nog igen sig. :P
Känns så himla bra för Lucas sov hela natten! Det var länge sen han gjorde det nu och det är verkligen underbart att få sova en hel natt utan att bli väckt! Han somnade vid nio igår och vaknade fem över sju i morse.
Hoppas att trenden håller i sig..
Micke har precis varit hemma på lunch, vi åt pastasallad som jag fixade på morgonen. Ganska gott! Hade pastarör, kyckling, sallad, gurka, avocado, cashewnötter och mango i. Och så lite olivolja, kokosmjölk och röd curry. :D
Har dammsugat nästan hela lägenheten, men Lucas blev ledsen så det var därför jag var tvungen att ta paus. Misstänkte att det han behövde var ny blöja och lite sömn, och mycket riktigt, nu sover han :)
Jag har även bakat en kladdkaka nu på förmiddagen, ikväll får vi gäster! Det är Jenny och Jennie som kommer, ska bli skoj för det var ett tag sen vi sågs nu.

Förresten så måste jag ringa till jobbet snart. Fick lönebesked och väntade mig att det skulle stå 0:- som vanligt eftersom det jag jobbat kommer nästa månad. Men det stod 8200:- så jag blev ganska förvånad. Nåt om 9 restsemesterdagar. Och jag trodde jag hade tagit ut all semester som jag fick... kan ju vara fel och jag vill inte göra av med pengarna och sen nästa månad få besked om att det blivit fel och vara tvungen att betala tillbaka. Så jag ska ringa och höra med dem. Ingen skulle vara gladare än jag om det inte är fel, så håll tummarna :)

Solen skiner och min plan är att låta Lucas sova klart medans jag städar klart (om jag har tur), sedan ge Lucas lunch och sen gå på promenad i solen! Vilket härligt vårväder, nu är väl äntligen vintern över???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0