PernieBernie

En ganska vanlig torsdag

Nu är jag trött. Känns konstigt när man tänker på att jag var i full gång på jobbet vid den här tiden igår.
Micke slutade nio ikväll och vi har ätit lite fisksoppa med räkor och hemmagjort vitlöksbröd. Inte världens nyttigaste kanske men gott :)

Idag var jag och storhandlade själv med Lucas, det var ganska jobbigt. Hade Lucas på ryggen i bärselen, han älskar att sitta i den. När vi kom till kassan satt det en ny ganska ung kille där och tanten före mig var jättesur för att hon trodde han slagit in fel pris på hennes broccoli. Han blev helt röd i ansiktet stackarn, men så kom en erfaren kassör och berättade för tanten att det minsann blivit rätt och att rabatten dragits av i efterhand, då blev tanten skitsur och drog.
Det jobbiga med det här var att han råkade slå in min köttfärs två gånger så jag var tvungen att gå tillbaka och klaga på detta. Tyckte så synd om honom men jag var ju inte sur på något vis och han var jättegullig.
Hoppas verkligen att jag aldrig blir en sån där sur kärring som ska klaga på allting och inte kan lyssna eller försöka förstå vad folk säger!

Nu är det som sagt mindre än tre veckor kvar tills gipset åker av! Längtar verkligen och det gör nog Lucas oxå utan att han vet om det.  :D
Här är lite nya bilder på honom

        

Och här är några bilder på Ika och Lucas från i måndags. Vi var ju på Blåbär vid Odenplan och käkade lunch, skrev jag det? I alla fall är det ett ställe som jag kan rekommendera, älskar deras salladsbuffet! Man får välja fyra sallader och det finns säkert 15-20 olika att välja mellan. Både med ris, pasta, quinoa (?) och potatis. Supergoda! Och så får man blåbärssaft till lunchen och den är sviiingod :)  Gå dit och käka nån dag vettja!

        


Nä nu blir det sängen för oss! God natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0