PernieBernie

Gåshud för första gången

Det gick bra att jobba igår. Visst, jag var trött, men inte så trött som jag trodde jag skulle vara. Det berodde nog på att jag var brush, dvs i pokerrummet. Där var det full fart hela tiden, tio bord öppna och telefonen ringde i ett. Ett tag kände jag mig som en växeltelefonist :)  Men det var skoj!
Sofie påminde mig om att det var helgtrafik och när jag kollade hur jag skulle ta mig hem insåg jag att jag skulle få svårt att hinna med nattbussen som går 05.23. Jag slutar 05.15... Det blev till att sitta snällt på jobbet och vänta tills t-banan började gå 06.15. Som tur var så hade jag trevligt sällskap, Sofie var oxå tvungen att vänta.
Visst är det en härlig känsla när man är jättetrött och blir så där fnissig? Spelar ingen roll vad man pratar om, helt plötsligt är ALLT roligt. Lite så blev det när vi väntade på att få åka hem :D
Var hemma vid tjugo i sju, mötte Micke som skulle börja jobba vid 07...snacka om udda liv. :P
Annika sov hos oss och Lucas vaknade när jag skulle gå och lägga mig och han ville inte somna om, så Annika fick gå upp tidigt stackarn. Men det gick bra med Lucas och jag är så himla glad för att det funkade bra, och för att både Lucas och Annika verkade nöjda med varandra :)
Jag sov till tre och har varit ordentligt groggy idag. Trodde jag skulle få problem med att bli trött ikväll men konstigt nog så känner jag mig ganska sömnig just nu. Ska jobba dag imorgon, börjar halv ett, så jag ska gå och lägga mig nu.
Micke och Lucas sover redan, Micke har sovit på soffan i två timmar typ, ha ha. Han jobbar hårt nu för tiden, då blir det väl så.

Förresten vad tyckte ni om melodifestivalen??
Jag älskade Sanna Nielsens låt, det var första gången som jag fick gåshud och tårar i ögonen av alla låtar jag hört hittills i delfinalerna. Sån grym känsla! Jag gillade Carola och Andreas Johnssons låt oxå, tycker den var pampig och fin, och Carola är ju alltid Carola, vilken röst. Hoppades på Sanna och C&A, men vilken skräll! Blev jätteförvånad när Carola bara gick till andra chansen. Tror stenhårt på att folk "glömt" rösta, att de tänkte att Carola redan var klar till finalen så att man inte ens behövde rösta på dem. Men vem vet, folk kanske inte gillade deras låt??

image750


Nä nog med analysen.. god natt!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Varför ringer telefonen - och vem ringer? :-)
Förklara för en pokernovis! :D

2008-02-17 @ 14:35:02
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: vajb

du jobbar dag idag? söndag? ledig imorgon?? det är jag....:-) vi hörs! kramis

2008-02-17 @ 15:05:38
Postat av: Paula

Hej!
Såg att du kommenterat i min blogg :D
Vi vet inte vad det blir för nåt, men jag tippar på en kille till. Har ju en av varje. Mycket brunt får den ha på sig när den behagar komma. Har bf i morgon, måndag 18/2....men med dottern gick jag över 11 dagar och sonen 6!! Inte mycket hopp där.
Ha det bra :D

2008-02-17 @ 21:54:20
URL: http://fruwiklund.blogg.se
Postat av: Jennie

Ja, snacka om skräll :). Trodde helt klart att de skulle vidare (C & A alltså). Men de lär gå vidare från andra chansen istället.. folk lär inte "glömma" dem igen. Hoppas du har haft en bra helg! Kram Jennie

2008-02-18 @ 08:50:35
URL: http://www.theoneandonlyjennie.blogspot.com
Postat av: Annika

Jag fick oxå rysningar av Sanna den låten hade härlig text med och hennes röst gjorde sig bra.

2008-02-19 @ 17:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0