PernieBernie

There will be blood

Herregud. Vi har precis kollat klart på "There will be blood". Den är Oscarsnominerad och alla kritiker verkar gilla den mycket.
Vet inte vad jag ska säga så här en kvart efter att jag sett den. Tycker den var mycket bra. Jag mådde dåligt under större delar av filmen och har en olustig känsla även efter att den är slut. Vet inte vad det var som gjorde det riktigt, men den berör och rör upp många känslor inombords. Både Micke och jag ville gå in och pussa på Lucas efter, och det gjorde vi oxå :)
Jag hade även en hemsk känsla av att jag skulle dö snart under slutet av filmen.

Ha ha nu tänker ni att det är konstigt att jag tycker filmen var bra med tanke på att jag verkar må dåligt efter den. Men jag tycker att man ser så många filmer som är ok när man ser dem, men sen kommer man inte ihåg dem bara några veckor efter.
Det är härligt att se en film som man blir berörd av tycker jag. Som hjärtat slår några extra slag för under filmens gång. Som man bara vet att man kommer fundera på i flera dagar efter och komma ihåg för alltid.
Om ni kan så tycker jag ni ska se den!

Den verkar även vara stor favorit till att vinna på Oscarsgalan och jag hejar på Daniel Day-Lewis för bästa manliga. Kanske sagt förut att jag hejade på Johnny Depp?
I´ve changed my mind.

image760

image761
Heja heja heja!!!


Kommentarer
Postat av: Caroline

Varför berörde den så mycket? Berätta!

2008-02-25 @ 04:09:35
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Sofie

Den låter läskig... Peter såg den själv för han trodde inte jag skulle fixa den... men den låter ju spännande, jag får nog ta och se den ändå :)

2008-02-25 @ 09:15:42
Postat av: Sexlivet

håller med, det är filmer som berör som blir ihågkommna

2008-02-25 @ 17:15:44
URL: http://sexlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0