PernieBernie

Andra tanden

Lucas andra tand visade sig idag! Micke upptäckte det och det ser så sött ut! Det är den andra nedre framtanden som kommer, den sprack nog upp i natt.

I morse när jag och Lucas satt vid köksbordet och åt gröt så sa jag samma sak som vi alltid säger till Lucas på morgnarna:
"Var e lampan? Lampan??"
Lucas brukar bara glo helt oförstående på oss, men i morse hände nåt annat.

HAN KOLLADE PÅ LAMPAN!!!!!

Jag blev helt tokig och skrek av glädje, och Lucas blev jätteglad :o)
Så tänkte jag att det kanske bara var en tillfällighet, så jag provade igen. Samma sak, han kollade på lampan. Provade allt som allt fyra gånger och det funkade alla gånger. Då var jag säker på att han fattade vad lampan är för nåt, så då gick jag och väckte Micke. Han kom ut till köket fem minuter senare, men tror ni att Lucas ville kolla på lampan då?
Nääääe då.
Provade vid middagen oxå, men icke.
Så nu vet jag inte om det var en tillfällighet, det borde ju inte varit det eftersom han kollade på den fyra gånger, men det är lite konstigt att han inte vill kolla på den efter det. Nåja, får väl ha tålamod, det kommer nog så småningom.
Men det känns verkligen som att det börjar hända saker här, och det är så himla kul!!!

Nu på kvällen när jag bytta blöja på Lucas kom Micke in i badrummet och sjöng och klappade händerna för Lucas, och då började han oxå klappa händerna!! Det var så himla sött!!

Idag har jag varit duktig. Var på promenad med Lucas i över två timmar. :)  Micke skulle på arbetsintervju så han stannade hemma. Jag pluggade in ipoden med ljudbok i, har börjat lyssna på Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor". Det är ganska mysigt att lyssna när man är ute och går själv! Ett tips för er som går mycket.
Först gick vi till Larsberg. Där var vi på ICA och köpte majskrokar. Fick höra av några i mammagruppen att de skulle ha det där, Lucas gillade ju dem när han fick prova.

image574


Sen gick vi till Willys och handlade lite. Shit vad man har blivit bortskämd med bil, var asjobbigt att handla med barnvagn och korg! Skulle köpt en massa mer men orkade inte bära.. får bli en annan dag helt enkelt.
När vi kom hem var Micke fortfarande inte hemma. Det betyder att han hade varit på intervju i över en timme.
OJ oj oj tänkte jag, det måste ju vara positivt! Och mycket riktigt, han fick jobbet!!! Sa jag att det var på Vi här i Lidingö centrum?? Det är det i alla fall, så han får väldigt nära till jobbet :O)  Bara trappan eller hissen ner. Väldigt praktiskt. Han börjar på måndag och ska jobba i charken! Det är nog roligare än kassan och plocka varor, och så får han ju lära sig massor om kött och ost och sånt. Det är en jättefin chark på Vi, med fisk och röror och en massa annat oxå. Gud vad kul att han har fått jobb, är så glad!!!

Lucas har somnat och vi har firat lite med glass och kolasås :) 
Nu kanske vi ska sätta på nån film eller nåt. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Caroline

GRATTIS! Verkligen superkul med alla era nya jobb. Vilket flyt! ;)

2008-01-11 @ 14:22:08
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0