PernieBernie

Borsta tänderna för första gången

Lucas enda tand börjar komma upp ordentligt nu. Det tar sin lilla tid. Några andra tänder har vi inte sett röken av. Men jag är inte orolig, han lär väl få tänder så småningom som alla andra människor här i världen.

Även om man bara har en tand så ska man tydligen börja borsta den redan nu. Det säger tandläkarna i alla fall. Och man får INTE använda vuxentandkräm, nä det är ju så klart skadligt för små barn. Har därför inhandlat tandkräm för barn under sex år som smakar jättegott och inte så mycket tandkräm.
                                                                                                 image554

Tandborsten som är grön och lyser i mörkret (vilket skrämmer mig varje natt jag går in i badrummet) fick vi på en bvc-träff.

Ikväll var då första gången. Satte mig på badkarskanten med Lucas i knät och bad honom gapa stort.
Nähä inte det.
Med lite hjälp av mig så fick jag till slut in tandborsten och kunde gnugga den mot tanden några gånger. Lucas verkade tycka att det var lite häftigt för han protesterade inte en enda gång, han öppnade däremot munnen ännu mer. Han var så söt så det inte går att beskriva! Tur att vi tog kort så ni får se själva :)

image550
I väntan på tandborsten... väldigt spännande.
image551
Här är vi i full gång.
image552
Nästan klara!

Hoppas det går lika lätt alla andra gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0