PernieBernie

För sent för en liten bebis

Hej! Nu är jag här igen. Vet inte vad som hänt, har inte haft ett planerat avbrott, det har bara blivit så. :)

För övrigt så mår jag finfint, det gör hela familjen. Lucas har börjat krångla med sömnen, han vill inte alls sova på kvällarna och är uppe till tio-elva.. det är jättejobbigt, för man behöver lite egen-tid på kvällarna. Vi försöker få honom att sova från åtta men om han somnar då så är det bara för en tupplur, han vaknar en halvtimme senare varje gång. Så de senaste kvällarna har vi bäddat ner honom i vagnen och gått ut med honom, och det har faktiskt hjälpt, han har somnat vid tio i alla fall. Ikväll blev allt konstigt igen då vi skulle åka in till stan och hämta Micke vid halv nio, tänkte att man kunde prova att få honom att somna i bilen istället för i vagnen. Det gjorde han, men så vaknade han efter en halvtimme igen, i bilen! Så himla frustrerande! Nu är klockan tjugo över elva och han har fortfarande inte somnat. Vet inte vad det är för fel faktiskt, för han verkar jättetrött...

Mitt "nyårslöfte" var att jag ska röra på mig mer, och inte äta så mycket onyttigt. Det  onyttiga har inte gått så bra, det är så svårt när man har en massa gott hemma, men vi ska försöka att inte köpa mer i alla fall. Har varit ute och gått varje dag, en gång på dagen och så en sväng på kvällen då för att söva Lucas. :)
Problemet är ju att det är så kallt, gud vad man längtar efter våren och sommaren nu! Gillar inte alls vintern.

Vår nyårsafton blev lugn och skön. Vi var hemma och så kom Mia över. Håkan jobbade stackarn. Vi åt god mat. Skagenfyllda krutonger till förrätt med champagne till, fläskfile med potatisklyftor och bearnaise och rött vin till huvudrätt och marängsviss till efterrätt med lite gräddlikör till :)  ÅH vad gott det var!
Spelade spel, bland annat Buzz Hollywood, det är så roligt! Önskar bara att jag inte var en så dålig förlorare som jag är, det är verkligen jättejobbigt ibland. Särskilt när man har druckit lite och inte kan styra känslorna så bra som man borde kunna... Micke och Mia blev lite sura på mig men det ordnade upp sig till slut, som tur var! Vet faktiskt inte vad jag ska göra för att "träna bort" mitt dåliga förlorar-humör, nån som har nåt tips?

Här skulle jag lagt upp lite bilder från nyår men sidan krånglar så jag lyckades inte... får lägga upp dem imorrn istället. Eller lite senare.

Idag har varit en skön dag, fick sova ända till halv tolv! Micke och jag har gått upp varannan dag med Lucas nu när inte Micke jobbar, ganska skönt. :) På dagen var vi på promenad hela familjen, var väl ute i en och en halv timme och Lucas sov i vagnen hela tiden.
Imorgon ska vi åka till Mickes farmor och träffa henne och Mickes pappa med sambo samt Mickes syrra med sambo, det ska bli jättekul!

Nu måste vi få Lucas att sova, det här är ju alldeles för sent att vara uppe för en liten bebis!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0