PernieBernie

Kommer inte på någon rubrik

Oj vad det blåser ute!! Trodde någon försökte ta sig in här men det var bara presenningen som ligger över våra utemöbler som knackade på fönstret av blåsten.

Både Micke och Lucas sover så jag tänkte blogga lite innan jag oxå går och lägger mig.
Igår fick jag ett hemskt anfall av huvudvärk och illamående, vet inte om det var migrän eller om det var för att jag inte ätit så mycket under dagen, men hemskt var det. Mådde så sjukt dåligt, kändes som huvudet skulle sprängas och som jag skulle spy, och jag kunde inte äta. Tog en huvudvärkstablett och lade mig på soffan och sov en timme, sen blev det som tur var bättre. Men det blev en lugn kväll, ingen TV och ingen dator :)

Började sy på gardinerna igår, hann bara en längd innan huvudvärken blev för hemsk, idag hann jag en till så nu har jag satt upp dem i ena fönstret. De blev lite korta, men det får gå ändå. Ganska fint blev det ändå för att vara de första gardinerna jag sytt!

image698

Måste ju berätta om mina fynd jag gjorde på rean igår!! Hängde nästan på låset på H&M och hittade jättemycket som var fint! Tänkte först köpa lite grejer till mig själv men insåg att det inte var nåt jag egentligen behövde av det jag höll i, så jag hängde tillbaka det och shoppade loss åt Lucas istället :)
Varför blir det alltid så nu för tiden??
Jag hittade i alla fall jeansen som jag har kollat på sedan i somras, tycker de är så himla fina, och halva rea-priset är ju helt ok. Köpte även en kofta i brunt, han hade redan en sån i vitt och mindre storlek, men de är så himla fina, och två andra tröjor. Totalt skulle det kostat 500:- ordinarie pris, men jag fick ALLT FÖR 144:-!!!!!!!!!!!!
Är inte det att fynda så vet jag inte vad det är... :D


                                       50:-                           50:-                             20:-                             25:-


Idag har vi varit på promenad till Willys där jag bara skulle handla välling, men det slutade med att jag knappt kunde få hem allt... ha ha så blir det alltid!
Men vad varmt det var idag! Först var det jättekallt så jag hade sjukt mycket kläder på mig och Lucas, men sen när solen låg på och man promenerade i rask takt så blev jag supersvettig.. jobbigt när det är så, men härligt när det känns som VÅR i luften :)

Ikväll var vi och kollade på en lägenhet ute i Käppala. En trea på 79 kv.m med hyra på 5700:-. Den var helt ok. Det som var positivt var att sovrummen var så stora, det negativa var att det var "arbetskök", med matrum precis bredvid där man kunde ha matbord. Toan var jätteliten oxå, och golven ganska fula. Vi som är så bortskämda med stor toa! Och när man gick ut på balkongen kände jag bara "jag vill ha uteplats" som vi har nu, känns hemskt att bara ha en pytteliten balkong! Men det får man väl vänja sig vid.. vi ska tacka nej ändå, man vill ju känna att man verkligen gillar lägenheten man ska flytta till! Och om den hade haft bättre läge hade det varit en annan sak, nu ligger den ju lååångt ut på lidingö. Vi har bestämt att bara skriva upp oss på fyrorna ute i Käppala, för treorna känns för tråkiga. Nu är det bara att vänta på att det ska dyka upp några fyror oxå....
Är så trött på att det ska vara så svårt att hitta nån bra lägenhet här i Stockholm!!
Kan det inte bara trilla ner ett hus i huvudet på oss.
:)

Imorgon kommer Jennie, hon ska sova här och så ska vi fredagsmysa lite, det ska bli skoj!!
Nu är det nog dax att joina resten av familjen inne i sovrummet... god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0