PernieBernie

Micke blir tv-kändis och lite filmtips

Fy jag är fortfarande seg. Men nu känner jag mig inte lika bakis som i morse.
Idag var Angelica här, var bra att hon kom över för annars hade det nog inte blivit något gjort. Vi fikade lite och sen tog vi en promenad till Willys, var tvungen att handla blöjor. Det är en ganska lagom promenad dit, tar väl mellan 20-30 minuter beroende på hur fort man går. Jag har jätteproblem med att gå när det är snö och slask eftersom mina favoritskor inte funkar särskilt bra då, jag bara glider. Det är jobbigt att glida när man har en barnvagn.. därför fick Angelica dra nästan hela vägen :D
Vi handlade lite grejer till att göra pizza oxå, blev sugen på det fast det var bara en vecka sen vi gjorde det eller nåt, ha ha. Men vi gör egen deg och så använder vi mager riven ost, det är 12% fett i den, då kan det väl inte vara så farligt? Tycker alltid att alla pratar om att det är osten som är så fet på pizzorna hos alla pizzerior, eller?
Det blev gott i alla fall, tre pizzor lyckades vi skrapa ihop :)

Under tiden som vi åt kollade vi på en film, Waitress. Har aldrig hört talas om den, och när vi läste beskrivningen stod det att det skulle vara en romantisk komedi, men det var snarare ett drama.

image532


Det är hon som spelade Felicity i tv-serien Felicity som gick när man var "ung" som spelar huvudrollen, hon är så söt tycker jag. Tycker den var bra, hennes rollfigur var så himla skön på något sätt.

Efter filmen åkte Angelica hem och det var bara skit på TV så Micke och jag bestämde oss för att kolla på en film till. Det blev No country for old men. Har inte hört talas om den heller. Skulle vara drama/thriller.

image533

Skurken i filmen var en av de äckligaste skurkar jag sett. Så läskiga ögon. Konstig film och konstigt slut, men ändå inte dålig. Väldigt annorlunda och inte alls man-vet-vad-som-kommer-hända.  Hela tiden blev man överraskad. Skön känsla ändå.

Nu sitter vi och väntar på att Poker ska börja. Det är på kanal 5 och det är det som Micke var i London och spelade in i augusti. Han är alltså dealer i programmet, ska bli så spännande att se!!! Kommer säkert vara superstolt över min älskling :) Ni missar väl inte det???

image534



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0