PernieBernie

Middagsdax

Hemma igen. Shit vilket trist väder, regn och rusk kan jag vara utan mitt i vintern!
Hade jättetrevligt på mammalunchen. Sara hade lagat paj med trattkantareller och så var det sallad till, supergott!
Till efterrätt fick vi kladdkake-muffins, de är jättegoda. Så där sega och söta så att man nästan blir tokig.

OJ vad stora alla barn börjar bli, nästan alla kryper nu. Några av dem kan ställa sig upp själva bara de har nåt att stödja sig mot, ser hur kul som helst ut.
Lucas låg på golvet mitt i smeten och bara glodde med stooora ögon på dem andra när de kröp omkring. Rätt vad det var så bestämde sig någon av dem för att krypa ÖVER Lucas huvud, ha ha det såg jättekul ut. Lucas kollade på mig och så började läppen darra så där sött så man skulle kunna äta upp honom. Konstigt att han är som sötast när han är ledsen. :)

Glömde kameran idag! Typiskt. Ni får helt enkelt tänka er det hela.
Det är så roligt för Louise har börjat jobba igen så nu är det Calles pappa Henrik som är pappaledig. Han är med på alla träffar, tycker det är jättecoolt, är nog inte så många pappor som skulle vågat/velat göra det. Lyssna på allt tjej-tjatter :)
Har länge velat prova de där majskrokarna som finns till barn, det är inget salt och socker i och de är jättelätta att bita och tugga i. Fick tips om att de finns här på Lidingö på några ICA, ska köpa det nån dag. Lucas fick prova en och han verkade gilla det, han tuggade och bet som bara den.
Nästa tisdag ska vi vara hemma hos Madelene och Carl, det ska bli kul för jag missade förra träffen hos dem.

Lucas somnade så fort jag la ner honom i vagnen och det är jättebra om han får sova lite eftersom han sover så dåligt om nätterna, därför står han kvar ute nu. Han sover alltid jättebra ute och det är ju perfekt att vi har en uteplats så har man bra koll. Har tagit ut datorn i köket... :)

Nu ska jag laga lite mat, är vrålhungrig! Idag blir det kyckling i röd curry och kokosmjölk med ris och sallad. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0