PernieBernie

Romantik på vårt sätt

Man kan tro att Micke och jag skulle ha superromantisk kväll (jag snackar tända ljus och skumbad eller lyxig middag med hotell) bara för att vi firar tvåårig förlovning idag. Det skulle vi gärna haft, åkte bort eller gått ut och ätit, men det är inte så lätt när man har en liten nio-månaders bebis :)
Vi har haft en jättemysig kväll i alla fall och jag känner att vi firat på bästa möjliga sätt!
Vi var och handlade på Willys och hade jätteproblem med att bestämma vad vi skulle äta ikväll.
Så kom Micke på nåt! Att vi skulle käka kyckling och chips-rätten som min mamma alltid gjorde förr. Det var länge sen och den är så enkel att göra och supergod! För er som inte vet vad det är för nåt så gör man så här

Kyckling med chips

En grillad kyckling
En påse lättsaltade chips                                  
Två påsar svampsås (Spisa)
En påse riven ost

Rensa kycklingen från skinn och ben så det bara är köttet kvar. Smöra en ugnssäker form och lägg sedan ett lager chips i botten. Strimla över hälften av kycklingen eller varva kyckling och chips som du vill. Avsluta med ett lager chips. Häll på såsen över allt och avsluta med riven ost. In i ugnen, ca 200 grader ca 10-15 min (tills osten fått fin färg). Färdigt!

image686


Det blir verkligen supergott, chipsen smälter och blir som lövtunn potatis :)

Till efterrätt provade vi ett nytt recept som jag hittade i en bok med viktväktarna-recept. Tyckte det lät så gott, karibisk mangodessert. Och det var ganska gott, men det skulle nog varit i kylen lite längre.
Till allt det goda kollade vi på film. National treasure. Ja den är gammal men jag hade inte sett den, och vi vill se tvåan nån dag så det var lika bra. Den var bra! Så där mysigt äventyrlig och spännande.
Lucas sover och vi sitter här som två soffpotatisar med varsin dator i knät och tjatar om att vi borde gå och lägga oss...
Romantiskt va? :)
Ja faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Tack för en underbar dag och alla andra dagar du stått ut med mig! Puss!

2008-01-22 @ 23:57:54
URL: http://mikaellyck.blogg.se
Postat av: Annika

Kul att ni hade en romantisk dag av en följer bara fler. När man tycker vardagen e fest då e man kär!

2008-01-25 @ 22:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0