PernieBernie

Varför hittar alla psychon just mig?

När jag skulle åka buss hem från stan i måndags hände mig en lustig grej.
Lucas och jag står där vid busshållsplatsen och väntar på vår buss när det kommer fram en kvinna och frågar om hon får berätta en hemsk sak.
"Jaha?" svarade jag. Man blir ju lite misstänksam när sånt händer.
Då började hon berätta att socialen tagit hennes son som var två år, att hon trodde att pappan låg bakom allt och att de nu anklagar henne för att vara psykiskt sjuk.
Min första tanke var så klart "jaha, hon är psykiskt sjuk, grattis Pernilla" men sen var jag inte lika säker längre.
Visst, hon var säkert det, men hon verkade ändå ganska klar i huvudet och "rätt så" normal. Hon sa att hon jobbar som lärare i samhällskunskap men att hon inte vet hur länge hon kommer orka, för hon har inte fått träffa sin son sedan oktober och de vägrar berätta var han bor nu.
Hon ursäktade sig med att hon måste berätta för folk för att inte bli tokig och tackade snällt för att jag hade lyssnat när min buss kom och jag var tvungen att gå.

Det jag vill ha sagt med det här är att det spelar ingen roll för min del om hon var ett "psycho", det enda jag kunde tänka på var hur hemskt det skulle vara om det hade varit jag. Om soc hade tagit Lucas och jag inte hade fått träffa honom på TRE månader!

DÅ hade jag blivit psyiskt sjuk om inte annat.

image613
(bild från http://www.hedbergska.sundsvall.se/ps/pssjukin.html)

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Ja man ska ju akta sig för bussen och andra transportmedel som dom "där" åker...

2008-01-16 @ 17:03:49
URL: http://mikaellyck.blogg.se
Postat av: Marina

Usch vad hemskt, sant eller inte...

2008-01-16 @ 21:20:42
URL: http://marinajelic.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0