PernieBernie

Ringar och bilder

Nu är högsommarvärmen här, helt underbart!

Igår var vi och kollade en lägenhet i solna. En trea. Nästan 3000 kr billigare än vår nuvarande hyra, så vi hoppades att den skulle vara ok... men nej.
Den var helt ok planerad men det hade bott en gammal gubbe där och köket var helt inrökt. Gammal spis och kyl. I badrummet luktade det unket mögel och i vardagsrummet var parkettgolvet trasigt och vattenskadat... kändes inte så kul.
Vet inte om värden tänkt fixa nåt av det men vi blev helt äcklade, då är det svårt att tänka sig att flytta in. Synd! Vi får fortsätta leta...

Efter visningen var vi en sväng i solna centrum. Käkade en glass och kollade i lite affärer.
Provade en vigselring som var jättefin!! Nu vet jag ungefär vilken slags ring jag vill ha.
Här är några exempel, säg gärna vad ni tycker och vilken ni gillar bäst!

1.

2.

3.

4.


Det var nummer fyra jag provade igår, den var jättesnygg ihop med min släta förlovningsring! :)

Idag var vi duktiga. Åkte till Gör-det-själv-verkstaden och tvättade och dammsög bilen. Det var verkligen nödvändigt...
Sen skjutsade jag Micke till östermalm, han skulle träffa Peter. Som vanligt förstår jag inte hur man kan vilja sitta inne en hel dag och spela tv-spel när det är jättefint väder... :) Men sån är jag, tur att inte alla är som jag, ha ha.
Åkte hem och lagade lunch åt Lucas och mig och sen drog vi till Maria på kungsholmen. Gick promenad till en lekplats i Rålambshovsparken där Lucas gungade och trivdes. Det var helt underbart väder och så fint där vid norr mälarstrand!

På vägen hem hämtade vi Micke och sen har jag kollat på Morden i Midsommer, som vanligt på tisdagar :)

Här kommer förresten lite bilder från de senaste dagarna

   

   
Den första är från Fågelöudde, de andra från utflykten till Waxholm med Angelica.



     
Mickes födelsedag! Johan var här och åt tårta :)



     
Kläderna vi fyndade till Lucas! Allt gick på 230:- totalt!!! Den vita skjortan tänkte vi han skulla ha på bröllopet i Thailand, visst är den fin?!!



   
Från Huddinge när vi var hos Mickes pappa och Gunvor. Vi plockade körsbär, grillade och firade Mickes födelsedag!

   



Har jag förresten berättat att Micke fick en GPS av sin pappa och farmor?! Skitbra present, vi som alltid kör vilse :)
Har redan använt den flitigt!

I morgon ska vi åka till Öregrund. Mickes farmor ska följa med så vi hämtar henne på vägen. Ska bli mysigt att komma till "landet" några dagar.
Vi hörs när jag kommer hem igen!

KRAM



Kommentarer
Postat av: Linda Englund

Hej!

Jag tycker ring nr 1 eller 2.

Spännande att prova ringar!!!!

Ha det så bra!

Kram Linda

2008-07-25 @ 10:58:09
Postat av: vajb

Åh, va mysigt att få prova ringar!! jag tycker 2:an är snyggast.... Ha sköna dagar i solen!!

2008-07-25 @ 20:58:20
Postat av: Caroline

Åh, vilka fina. Jag röstar på ettan. :-)

2008-07-27 @ 20:30:57
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0