PernieBernie

Midsommar

Nu är vi hemma från midsommarfirandet i Öregrund. Tror det var fjärde året jag var med, i alla fall tredje, och det är jättemysig tradition. Det är ju Mickes farmor som har sommarställe där och det är så skönt att komma till landet! Nu blev det en kort visit men vi ska förhoppningsvis åka dit igen i juli.
Jag har ätit så mycket god mat och känner mig helt proppfull nu! Kunde inte ens äta middag idag och jag är fortfarande mätt... :)

Som vanligt så har vi inte lagt in bilderna i datorn än (det är ju bara Micke som kan göra det på sin dator) så det får vänta.
Men jag måste ju berätta om höjdpunkten från midsommar!

I fredags (midsommarafton) skulle Lucas, Micke och jag gå och fiska på förmiddagen. De andra hade inte kommit än så vi tänkte kolla om det nappade nåt i år. Alla andra gånger som vi fiskat där så har vi fått napp!
Lucas somnade i vagnen och Micke skulle trä på mask på mitt spö. Jag fattade inte vad det var för något vitt som hängde på kroken när jag skulle ta spöt, och sen vet jag inte vad som hände.

Helt plötsligt satt Micke på knä där vid ån och frågade om jag vill bli hans fru!!!
Jag blev jätterörd och svarade självklart JA direkt!!! Det var jätteromantiskt :)

Grejen var att han hade med sig en ask (en sån som är till ringar) som han trädde på spöt och tanken var så klart att den skulle sjunka och så skulle jag ta över det spöt och tro att jag fått napp! Och sen då fiskat upp asken. Men asken sjönk inte.... så han fick improvisera. Och det gick ju bra ändå! :D

Eftersom vi redan är förlovade så var det ingen ring i asken, vigselring vill man ju vara med och bestämma.
Och för er som tycker det är konstigt att vi är förlovade utan att Micke har friat så frågade han faktiskt bara om jag ville förlova mig förut, han har aldrig frågat om jag vill gifta mig, så det var väl dags nu.
Vi får se när det blir, vi har börjat prata om det i alla fall :)

Nu ska jag kolla klart på spännande fotboll (Holland-Ryssland) och sen sova.
Vi hörs snart igen!


Kommentarer
Postat av: Caroline & Johan

Oooooooh, det var det mest romantiskaste (är det ett ord? "Mest romantiska då, kanske :-]) vi hört på länge. GRATTISGRATTISGRATTIS! Fantastiskt roligt!

2008-06-22 @ 09:10:38
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Sofie

Ååååå... GRATTIS till er!!!! Vad roligt och sååå romantiskt!! Vilken midsommarhelg det blev! Pernilla Lyck låter ju riktigt riktigt bra! :)) Många kramar!

2008-06-22 @ 13:59:38
Postat av: Jennie

Åhh! Vad romantiskt gumman :) Är så glad för er skull! Massor av Kramar från Växjö

2008-06-22 @ 17:32:19
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: westlife

grattis...

2008-06-22 @ 18:13:40
Postat av: Sanna

Ååhh va roligt!! Grattis!! :-) Va romantiskt och vilken fantastisk midsommar ni fick! Kram

2008-06-22 @ 19:21:50
Postat av: Linda Englund

Stort grattis till er båda!!!!!

Vad romantisk han är...

Ha det så bra!

Kram Linda





2008-06-22 @ 19:21:58
Postat av: Jennie

Åh, jösses! Nu börjar jag gråta, GRATTIS!!!! Och tänk att allt började här i min soffa... :)

många kramar!

2008-06-22 @ 19:32:18
URL: http://jenniechristine.blogg.se/
Postat av: Marina

Tårarna är nära nu... GRATTIS!!! Så fint och helt rätt! Familjen Lyck, så fint! =)

2008-06-23 @ 10:38:45
URL: http://marinajelic.blogg.se/
Postat av: Annika

Jättegrattis från Svärmor :D

2008-07-01 @ 23:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0