PernieBernie

När jag blev 30 år

I söndags fyllde jag ju 30 år och det firade vi i lördags. Mamma och Leffe kom hit i fredags och de hade med sig min födelsedagspresent. Jag fick den direkt eftersom den var så stor och inte hade gått att slå in.......
EN CYKEL!!! :) :) :)
Jag hade önskat mig det, och när jag fick se barnsadeln som de hade köpt till blev jag ännu gladare! Både den och cykeln är så otroligt fina, helt perfekta! Har inga kort på dem än men det kommer. Ska bli helt underbart att cykla igen, jag älskade att göra det förr och gjorde det hela tiden. Men sen jag flyttade till Stockholm har det inte blivit av. Förrän nu!!

På lördagen hade vi mycket att styra med, var ju så mycket som skulle fixas inför festen. Hade sagt att vi skulle bjuda på tillbehör till grillning och att gästerna skulle ta med sig nåt att grilla bara. Tur att mamma var här och hjälpte, hon är så duktig på mat och fix! Hon gjorde helt grymma såser, en med vitlök och en annan med grillkrydda och sambal.
När mamma, Lucas och jag hade varit och handlat och kom hem igen så var Micke borta. Leffe var hemlighetsfull och jag förstod ingenting, men sen fick jag veta. Han hade köpt blommor och dem fick jag när han kom hem. I blombuketten var det jättemånga hundringar!!!! Jag hade ju önskat mig en resa men det blev lite svårt för Micke att bara boka en resa hur som helst, så jag fick pengar till en resa istället. Hur bra som helst!! En hundralapp för varje år jag har fyllt :D
Så det blev många, jag som är så himla gammal nu ;)





Fint va? :)

Mitt i allt fix var man ju tvungen att göra sig i ordning! Hade på mig de nya kläderna som jag köpt speciellt till festen, och då blev jag (så klart) kallad discokulan resten av kvällen :)


Fin och god sallad och lite gos mellan Lucas och hans mormor :)






Folk började komma efter 17 och sen rullade kvällen bara på... synd att det började regna mitt i fotbollen, vi som hade TV:n ute på gården och allt annat oxå, det var bara att bära in och sitta inne resten av kvällen. Men det blev kul ändå :)
Här kommer lite bilder från kvällen!


Lucas hade så klart fotbollsdressen på sig som han fick av sin mormor :)


Middag framför TV:n :) Lucas njöt av all uppmärksamhet!


Maria och Angelica, Lucas och jag och Sofie och slutligen tårtorna som snälla mamma gjorde :)


Här har vi börjat röra på oss/spridit ut oss lite


Mattias och jag tränar på våra pussmunnar... och Håkan, Moffe och Mia har skoj :)


Karaoke och glada miner :)


Maarit har en fin tunga!


När folket från mammagruppen kom blev det rejält drag!!


Vissa blev trötta tidigt...


På "efterfesten" blev det karaoke och soff-vila


P-A visar några moves till karaoken :D

Jag är helt överväldigad av hur fina presenter jag fick! Dels cykeln från mamma och Leffe och resepengarna från Micke. En oväntad grej var att massor (26 stycken) med folk från jobbet hade lagt ihop till en present!
JAG FICK KLOCKAN!!! Ni vet klockan som jag tjatat om tidigare här i bloggen (den till vänster).. Jag tycker Sofie är underbar som föreslog för alla att lägga ihop och köpa den!! Hade jag aldrig anat :)
Så TACK Sofie! Och tack till alla som var med på presenten. Eller presenterna, jag fick ett par örhängen från Guess oxå, som är jättefina! :)
Sen fick jag en massa annat superfint oxå.

*En spa-dag tillsammans med Maria och Angelica med middag och bubbel efteråt
*En ansiktsbehandling
*Smycken
*Leilas bakbok
*Kokbok med lågt GI
*Stoooort ROSA kakfat
*Spagrejer
*Minnesmynt (200kr)
*Presentkort på H&M
*Pengar

Visst borde jag ta kort på alla mina presenter?? Jaa :)

Sjutton vilken tid det tar att göra såna här långa inlägg, nu är det dax att sova för mig!
Hoppas jag får se många roliga kommentarer nu när jag varit så duktig ;)

PUSS OCH KRAM och TACK än en gång för all uppvaktning!!!!

Kommentarer
Postat av: Lyckan

Du verkade ta många "fix" det kan ju va kul :D Jag hade en underbar kväll kort som den var puss min gamla tant

2008-06-16 @ 23:34:59
URL: http://mikaellyck.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh, jaa! Vill självklart se kort på dina presenter :) Shit vilken födelsedag tjejen. Kram Kram

2008-06-17 @ 09:40:29
URL: http://skattkistan.blogg.se/
Postat av: Caroline

Vilken fantastisk fest det ser ut att ha varit! Damn France. ;-) Kram från oss i Nice!

2008-06-17 @ 09:41:30
URL: http://engvall.almblad.se
Postat av: Anna C

Åh, vad kul ni verkar ha haft, synd att vi inte kunde vara där.

Och ja, du var jätteduktig som bloggade så mycket!

2008-06-17 @ 09:42:27
Postat av: Sanna

WOW! Nu vill jag oxå fylla 30 :-) Haha. Hudralapparna i blommorna var en jätterolig idé :-) Och va kul att du fick en cykel.. och klockan. Låter som om du verkligen fick en helt perfekt födelsedag! Kram

2008-06-17 @ 12:54:10
Postat av: Sofie

Tack för en super-duperfest!! Jag hade jättekul!! Och vad massa bra och fina presenter du fick! Nu ser man ju nästan framemot att fylla 30 så småningom... hihi! :))

2008-06-17 @ 15:08:00
Postat av: Linda Englund

Säger bara välkommen till "30-klubben".

vilken fest!!!

Och vad mycket presenter!

bara "braiga" grejer.

Ha det så bra, och hoppas vi ses snart :)

Kram Linda

2008-06-18 @ 19:49:40
Postat av: carina

Det låter som om det blev en lyckad fest! Jag gillar blommorna:-)

2008-06-18 @ 19:59:51
URL: http://signo.blogg.se/
Postat av: Caroline

Du och friends är med i Stora & Små HÄR! :-)

Kolla.

http://www.mypaper.se/show/storaochsma/0805.asp?did=1



Kram och tack för hjälpen och ha en härlig midsommar!

2008-06-19 @ 19:40:05
URL: http://engvall.almblad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0