PernieBernie

5 dagar kvar

Åh vilken härlig dag det varit idag!
Gick upp halv nio och gav Lucas gröt.
När jag en stund senare ställde mig på vågen och såg att jag gått upp ett kilo blev jag grymt less. Jag som varit ute och gått så mycket på sistone, mer än jag brukar! Fast visst, jag har ätit lite väl mycket godis på sistone och känner att jag inte mår bra av det. Är ganska säker på att jag är sockerberoende och det känns inte alls kul.
Därför bestämde jag mig för att göra något åt det idag.

Tänker köra lite diet nu så får vi se hur det går.
Provade ju GI-metoden för snart två år sedan och det funkade ganska bra för mig.
Gick ner 7 kilo på åtta veckor och mådde bra. Åt inget vitt socker alls på den tiden, det enda godiset jag åt var mörk choklad med över 70% kakaohalt.
Nu tänker jag inte köra GI lika hårt, bara första veckan för att "rensa" kroppen från de snabba kolhydraterna. Sen blir det någon variant av GI men jag kommer äta bröd och pasta. Fast fullkornsprodukter.
Det dåliga med GI tycker jag är att man inte får äta så mycket frukt, och det är ju gott att kunna göra lite fruktsallad till efterrätt när man inte får äta andra smarriga efterrätter, så jag kommer nog göra lite undantag ibland. Precis som jag kommer unna mig onyttiga saker ibland, t ex tårta på Lucas födelsedag :)  Vi får se hur det går! Ni får gärna peppa mig, och jag hoppas att jag kommer bli peppad av att skriva om det här, för då kan man inte slarva på samma sätt. Ni får vara mitt samvete :)

Jag började "mitt nya liv" direkt vid frukosten. Lagade äggröra och käkade en skål med a-fil med krossade linfrön. Supergott och man blir mätt!
Sen gick Lucas och jag en promenad på 50 minuter, det var underbart skönt väder.
När vi kom hem gjorde jag lunch till Micke och mig, han var hemma på sin lunch och käkade. Det blev kyckling med bulgur, sallad och avocado.
När Micke gått tillbaka till jobbet åkte Lucas och jag till Willys för att handla. Hann bara packa upp varorna när jag kom hem innan vi var tvungna att rusa till bussen. Åkte in till stan och träffade Maria och Angelica. Vi gick till ett fik på regeringsgatan och fikade. Jag drack bara en latte, ingen kladdkaka för mig inte :)

Åkte hem och lagade middag och mötte Micke som precis slutat. Till middag åt vi stekt laxfilé med sallad och keso och en god chili-och limesås. Gjorde klyftpotatis till Micke som inte ska behöva gå på tvingad GI :p

Sen skjutsade vi Micke till jobbet, han jobbar på pokerevent ikväll. Först jobb i charken på Vi hela dagen, ikväll pokerevent till 01, och imorgon och söndag jobbar han från 07-18 på Vi igen... snacka om att han kommer vara trött! Och jag med, för jag jobbar oxå i helgen. Lör och sön natt. Ser redan nu fram emot måndag när vi är lediga :)

Lucas sover och jag ska kolla på Top model som jag spelade in i onsdags och inte hunnit kolla på...

Hej då!

Kommentarer
Postat av: Helen L.

Hej hela familjen!
Nu är det verkligen nära innan ni slipper gipset...
Hoppas allt går jättebra!!!
Sen kommer du att få kuta efter Lucas hela dagarna Pernilla, så kilona kommer att rasa :)
Lycka till med ditt "nya liv"!
Varma kramar Helen

2008-03-08 @ 18:17:36
Postat av: Sofie

Heja, heja!!! Duktig du är! Jag är också ett riktigt godismonster så på nyår tummade jag med peter att vi inte ska ha "något" hemma. Blir jag sugen så får jag köpa men bara på helgen. Har jag bakat så får jag äta det :) Lycka till, det kommer gå toppenbra!!

2008-03-09 @ 12:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0